Industry Wire

Geplaatst door Prooflink

Online leeftijdscontrole voor Nederlandse webwinkeliers

Door een unieke samenwerking tussen Prooflink en CDDN is het mogelijk dat Nederlandse webwinkels eenvoudig een leeftijdscontrole kunnen doen van de website bezoekers. Met de online dienst van Prooflink kunnen webwinkeliers hun bezoekers al eenvoudig toegang geven via bestaande accounts zoals Facebook, Google, Twitter of Hyves. Door de samenwerking met de kennisalliantie van CDDN kan de webwinkelier nu aanvullend een controle doen op de kwaliteit van het klantprofiel en de bijbehorende leeftijd.

Mede door de overheid wordt steeds vaker gesteld dat webwinkeliers voor de online verkoop van leeftijdsgebonden diensten zoals verzekeringen, loterijen en games, een controle op de leeftijd van de koper moeten uitvoeren. Tot op heden is dit, door het ontbreken van een sterke digitale identiteit of eenvoudig raadpleegbaar register, niet mogelijk.

Met de online dienst van Prooflink kunnen webwinkeliers hun bezoekers al eenvoudig toegang geven via bestaande accounts zoals Facebook, Google, Twitter of Hyves. Door de samenwerking met de kennisalliantie van CDDN kan de webwinkelier nu aanvullend een controle doen op de kwaliteit van het klantprofiel en de bijbehorende leeftijd.

Met de nieuwe dienst van Prooflink worden webwinkeliers nu in staat gesteld om, alleen met toestemming van de betreffende consument, een controle op leeftijd eenvoudig uit te voeren. Prooflink lanceert de dienst tijdens de Marcom11 in de Amsterdam RAI op 15 en 16 juni. CDDN is gouden sponsor van dit evenement en Prooflink zal als partner aanwezig zijn.

Over CDDN
Communicatie Data Diensten Nederland (CDDN) is al ruim 4 jaar specialist op het gebied van datakwaliteit oplossingen en heeft aantoonbaar gemaakt de beste data kwaliteit oplossing in Nederland te hebben. Tientallen bedrijven zijn aangesloten bij de zogenaamde QualiData kennisalliantie. Onlangs verkreeg CDDN de opdracht om de data kwaliteit van het Bel-me-niet Register te verbeteren. www.cddn.nl

Over Prooflink
Het Prooflink platform maakt het mogelijk dat consumenten eenvoudig gebruik kan maken van zijn bestaande accounts zoals Twitter, Facebook, LinkedIn, Google of Hyves op een website. Zo benut een website, alleen met toestemming van de consument, bestaande profielgegevens, sociale reputatie en krijgt de consument niet nog een extra account om te onthouden. Door klantgegevens in realtime met externe databronnen te vergelijken beperkt Prooflink direct het risico op fraudeurs, wanbetalers en voorkomt het leveringen naar onbekende adressen. Meer informatie over de dienstverlening van Prooflink is te vinden op www.prooflink.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht