Somention Social Media start partnerschap met videoproductiebedrijf FOUR creating

Steeds meer bedrijven en merken gaan aan de slag met online video’s, maar missen daarbij vaak nog de nodige creativiteit. Door nauw samen te werken met het Amsterdamse bureau FOUR creating, kan Somention Social Media zijn klanten meer professionaliteit, creativiteit en social implementatie bieden.
Directe beleving
‘Binnen een effectieve social media strategie wordt videocontent steeds belangrijker’, aldus Diederik Chevalier, directeur Somention. ‘Onderzoek laat zien dat enkele seconden video al positief bijdraagt aan de directe beleving van een product of dienst. Inmiddels geldt dat ook voor traditionelere bedrijven, waar het wat langer heeft geduurd voordat het produceren van videocontent realistisch werd.
Volgens Chevalier is het dan ook logisch dat marketingbureaus als Somention hun dienstenpakket verbreden met creatie. ‘Enkel het beheren van social mediakanalen volstaat meestal niet meer. Hoe breder ons dienstenpakket wordt, hoe beter wij onze klanten kunnen servicen.’
Tone of Voice
Daarnaast is het volgens Somention van belang dat de ‘tone of voice’ van social content past bij de wensen van de klant. ‘Door authenticiteit en realiteit te vermengen, krijgt elk videoconcept zijn eigen look & feel. Niets is belangrijker voor merken en bedrijven, aangezien ze zich daarmee onderscheiden van hun concurrenten. Met goed uitgedachte videocontent is dat mogelijk’, aldus Chevalier.
Co-creatie
‘Door de groeiende populariteit van mediaplatforms als YouTube en Snapchat, stijgt de kwaliteitsstandaard van online video’s met de dag’, voegt Rik van der Kleij, mede-oprichter en strateeg van FOUR creating, toe. ‘Door al voor het productieproces nauw samen te werken met Somention, krijgen wij de kans om op maat gemaakte video’s te produceren voor hun eindklanten. Daardoor kunnen wij ook voor kleinere bedrijven en merken video’s van hoge kwaliteit garanderen, die daar wellicht eerst de middelen niet voor hadden.’
Eerder dit jaar startte Somention met 24-uurs webcare en opende het na vestigingen in Rotterdam en Amsterdam ook een kantoor in upcoming Breda.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.