Agenda

Geplaatst door: Emerce Academy

Deep dive PIM (next step)

Datum
16 maart 2023
Plaats
Online classroom
Locatie
Online classroom
E-mailadres
academy@emerce.nl
Phone
-
Organisatie
Emerce Academy

Ben jij al een tijdje actief met product data of een daaraan gerelateerde vakgebied zoals marketing of e-commerce? En heeft je organisatie al een PIM-systeem? Dan wil je vervolgstappen zetten om de processen nog efficiënter te maken.

Omschrijving

Vanwege de snelle groei van e-commerce en de populariteit van online winkelen is Product Informatie Management (PIM) steeds noodzakelijker geworden. Assortimenten zijn van enkele duizenden artikelen naar soms wel honderdduizenden artikelen gegroeid. Door deze groeiende behoefte aan productinformatie is het slim uitwisselen van product data tussen de diverse partijen in de keten steeds belangrijker geworden. Naast het ontsluiten van productinformatie naar een webshop, richt PIM zich dus ook op het “onboarden” van productdata van leveranciers en het distribueren van product data naar social media, eMail campagnes, marktplaatsen, data pools, data extracten voor B2B klanten en andere kanalen

Tijdens deze deep dive neemt Jos Schreurs je mee in het geavanceerde gebruik van PIM. Hij helpt je het product data-model te optimaliseren, hoe je de kwaliteit van data kunt verbeteren en je product data processen en organisatie optimaal kunt inrichten zodat die aansluit bij de strategische doelstellingen van je bedrijf.

Daarnaast legt Jos uit hoe je je customer journey qua product data verder kunt optimaliseren en hoe productdata, naast een website, ook naar andere B2B of B2C kanalen kunt ontsluiten. Tot slot bespreken we tijdens de deep dive het belang van data standaarden en de toegevoegde waarde, maar ook de uitdagingen van datapools.

Deel dit bericht