Johan van Rijn
  • Johan van Rijn

  • 4 artikelen
  • 168.654 views
  • 3 reacties

Johan van Rijn

Werkt bij
Cognizant
Functie
Marketing Director
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/johanvanri...

Johan van Rijn werkt als Marketing Director voor Cognizant Digital Business en heeft meer dan 20 jaar ervaring in diverse (inter)nationale marketing en sales management posities bij o.a. Philips, Vodafone en Siemens, en was ondernemer met een eigen marketingbureau. Hij studeerde computerkunde aan de Haagse Hogeschool en behaalde zijn MBA aan de Amerikaanse Webster University. Inmiddels is hij sinds 2011 werkzaam bij Cognizant (NASDAQ: CTSH). Cognizant is een wereldwijde dienstverlener in consultancy, IT en BPO services, en digital services met wereldwijd ruim 255.000 werknemers.

Artikelen van Johan van Rijn

data center
  • 7 april 2017 07:30

Digitale transformatie in Technologie: Big Data Analytics en Artificial Intelligence

De afgelopen jaren schetsen een duidelijk beeld: door technologische ontwikkelingen staat iedere industrie op de kop. De ontwikkelingen gaan zo snel dat traditionele bedrijven moeite hebben zich staande te houden. We kunnen rustig stellen dat de technologiesector de drijvende kracht is achter deze transformatie en er tegelijkertijd zelf ook niet aan ontkomt. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor CMO’s van tech-bedrijven.

vintage kassa
  • 17 maart 2017 11:00

Digitale transformatie in Retail: dieper in de huid van de klant

Retail is een van de sectoren waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren bijzonder zichtbaar is geworden. De klant winkelt totaal anders dan voorheen, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn aankopen steeds vlotter in ontvangst te nemen. Een veranderende realiteit die een grote weerslag heeft op het retaillandschap.

ingang bank
  • 24 februari 2017 11:00

Digitale transformatie in Banking & Finance: pragmatische aanpak vereist

Geen branche ontkomt aan de digitale revolutie. Het bedrijfsleven heeft te maken met een technologische ommezwaai van ongekende proporties, nu social media en mobiele, analytische en cloud-technologieën het gedrag van de klant en dus de manier waarop bedrijven zakendoen radicaal veranderen. Ook van banken en financiële instellingen wordt een totaal andere klantbenadering verwacht. Wat is de (nieuwe) rol van de CMO hierin?