Vincent Romviel
  • Vincent Romviel

  • 3 artikelen
  • 41.656 views
  • 2 reacties

Vincent Romviel

Werkt bij
Thuiswinkel.org
Functie
Juridisch Medewerker
Twitter
@thuiswinkelorg
Linkedin
https://nl.linkedin.com/pub/vincent-ro...

Vincent Romviel is jurist en werkzaam bij Thuiswinkel.org. Hij is gespecialiseerd in consumentenrecht en e-commerce. Hij houdt zich binnen Thuiswinkel.org bezig met bemiddeling tussen leden en consumenten over klachten, adviseren van leden over hun rechtspositie, misbruik van logo en algemene voorwaarden van Thuiswinkel en het tegengaan van malafide websites.

Artikelen van Vincent Romviel

  • 3 november 2017 13:06

AVG: Hoelang mag je als webwinkel persoonsgegevens bewaren?

Als webwinkelier verwerk je de persoonsgegevens van je klanten, zoals voor het afronden van een online bestelling. Deze persoonsgegevens zijn dan bijvoorbeeld noodzakelijk om de producten naar de klant te verzenden en de betaling(en) hiervoor te ontvangen. Ook als je hierna nieuwsbrieven verstuurt aan je klanten, kan een e-mailadres een persoonsgegeven zijn.  Maar hoelang mag je deze gegevens eigenlijk bewaren? Vanaf 25 mei 2018 gelden hier de regels uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voor. Aan de hand van een paar voorbeelden geven we aan wat dit voor webwinkeliers inhoudt.

  • 6 april 2016 16:00

Bestelling niet aangekomen bij klant. En nu?

Het is een veelvoorkomende vraag van onze leden: ‘Mijn klant zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen, maar mijn vervoerder zegt dat de bestelling wél is geleverd. Wat moet ik nu doen?’. Helaas is mijn antwoord op deze vraag voor veel leden teleurstellend.

  • 15 oktober 2015 11:00

Wanneer is er sprake van ‘kennelijke vergissing’ in een webwinkel?

Het overkomt de grote en de minder grote webwinkels. Een fout in de prijs van een artikel. In plaats van 1000 euro wordt bijvoorbeeld een prijs van 100 euro vermeld. Tegenwoordig wordt zo’n fout door oplettende consumenten gelijk op fora zoals Tweakers en Pepper gedeeld. Voordat je dan zelf door hebt dat er een fout is gemaakt, is het product al 500 keer besteld. Als webwinkel zit je dan in een lastig parket. Er staat een verkeerde prijs onder het product waardoor je wellicht verlies lijdt en het product is veelvuldig besteld. Ben je als webwinkel dan verplicht om het product te leveren?