-

Van Quiz naar Klant: De Succesvolle Strategie van Olcay Gulsen Beauty

Omschrijving
Olcay Gulsen richt haar beautymerk op meer dan alleen het uiterlijk; ze streeft naar empowerment. Iedereen moet zich goed kunnen voelen zonder urenlange routines of uitgebreide kennis over huidverzorging. Om (nieuwe) klanten van Olcay Gulsen Beauty (OGB) hierbij te ondersteunen, is een Skincare Quiz ontwikkeld, die ook een solide basis voor businessgroei bleek te zijn.

Doel
In 2023 groeide de totale cosmetica markt met 9,5%, met huidverzorging en decoratieve cosmetica als hardlopers. OGB had de ambitie om in 2024 nog harder te groeien dan de markt, met een geplande omzetstijging van 30%, ondanks de hevige concurrentie. De loyale klantenbasis, met een hoge levenslange klantwaarde en boven de branchegemiddelde orderwaarde, bood een voordeel. Begin 2024 werd besloten bijna het volledige marketingbudget aan te wenden voor nieuwe klantacquisitie, met behoud van retentietechnieken om klantwaarde te maximaliseren. Zonder een oneindig budget werden personalisatie, data, storytelling en klantloyaliteit ingezet om dit doel te bereiken. Accurate data uit diverse platformintegraties ondersteunde deze strategie, met de Skincare Quiz als cruciale pijler.

Resultaat
De Skincare Quiz werd effectief ingezet op de website en social media van OGB om bezoekers hun huidtype te laten bepalen. Dit resulteerde in een gepersonaliseerde productselectie, wat de conversie verhoogde en klanttevredenheid en merkloyaliteit versterkte. De verkregen data was van grote waarde voor retargeting en contentpersonalisatie. Door continue optimalisatie werd zowel het aantal leads vergroot als de klantreis verbeterd. Deze aanpak resulteerde in een aanzienlijke omzetstijging en groei van de klantenbase. De quiz werd ingevuld door ruim 20.000 mensen in 2024, met 4.000 nieuwe klanten die een order plaatsten. Gemiddeld genereerde elke euro €141 aan omzet, met een gemiddelde CPA in Meta van slechts €0,80. Met deze strategie steeg het aantal nieuwe klanten met 61% YoY en de totale omzet met 58%, ruim boven de target van 30%.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond