Bekijk

Bekijk
0
2.9k

De verschillende fases en stappen van personalisatie

Bijna 70% van de marketingmanagers in het bedrijfsleven is door de pandemie behoudend en risicomijdend geworden. Blind vertrouwen op onze forecasts is geen optie meer. Terwijl personalisatie bij diezelfde groep de afgelopen jaren hoog op de agenda stond, geeft inmiddels 80% van de marketingmanagers aan investeringen in personalisatie uit te stellen of zelfs van de agenda te schrappen. Toch is personalisatie juist nu belangrijk.

Volgens Mike Walter van Fingerspitz is het niet alleen plezierig voor de klant, maar ook je eigen efficiency gaat er goed op. Hij gaat samen met Danny Loeffen van Bluebird Day in gesprek met Krijn Schuurman over de pilaren van personalisatie:

  • User segmentation
  • Lifecycle mapping
  • Workflow building
  • Dynamic content

Welke klant is meer waard?

De klant die één keer koopt voor een hoog bedrag, of de klant die meermaals en langer klant blijft en kleinere aankopen doet? Wat kan je met wat je al hebt, zonder dat er direct een investering nodig is? Dany Loeffen legt uit hoe je in de data die je al hebt kunt graven om daar inzichten over je klanten te halen om direct meer omzet te realiseren. Dit en andere personalisatie tips & trics hoor je in dit webinar.

Sprekers

Danny Loeffen – Optimization Lead bij Bluebird Day. Danny is gespecialiseerd in conversie optimalisatie, interactie ontwerp en usability. Met Steve Jobs als inspiratiebron en met data over online shopgedrag als voeding streeft hij ernaar om online winkelen leuker, beter en intuïtiever te maken.
Mike Walter – Account Strateeg Data & Automation bij Fingerspitz. Vanuit strategische en commerciële opleidingen heeft Mike de stap gemaakt naar een Data & Automation functie binnen Digital Marketing. Hij heeft ervaring met meerdere personalisatie trajecten, van opstart tot mature.
Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie