Digitale klanten loyaliteitsrapport 2024
Dit rapport peilt naar de mening van leiders op het gebied van loyaliteit in de detailhandel en financiële dienstverlening.
Dit rapport peilt naar de mening van leiders op het gebied van loyaliteit in de detailhandel en financiële dienstverlening.
Het is een uitdaging om continu de Customer Experience te verbeteren. Elke dag een paar kleine stappen werkt daarbij beter dan sporadisch een grote stap.
Een inkijkje in hoe personalisatie bij een grote organisatie als de ANWB – prijswinnend – in de praktijk wordt gebracht. Een gesprek met Lisette Gouda.
De klant centraal stellen en een mooi merkverhaal zijn niet voldoende. Diezelfde denkwijze moet je ook toepassen op je producten en diensten.
Als het op zes van de zeven stappen in de klantreis goed gaat maar bij de zevende niet, dan klopt je verhaal al niet meer.
Voor een echt goede B2B customer journey moet je bereid zijn om elk facet van de klantreis precies te beheersen en deze continu te blijven verbeteren.
Wordt alles altijd slechter? Voor veelgebruikte online platforms lijkt dat wel het geval: van idealistisch begin naar gebruiksonvriendelijk winstbejag.
Online zijn er veel opties maar de fysieke winkelervaring loopt bij veel retailers achter. 'Fygitaal' combineert fysieke aanwezigheid met digitale opties.
Een goed plan voor een verbeterde Customer Experience is het halve werk. Maar het meekrijgen en motiveren van je medewerkers vraagt ook om een strategie.
Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.
Succesvolle B2B-e-commerce moet op B2C lijken. Juist binnen de B2B zijn er nogal wat misverstanden over waarom e-commerce in die branche niet zou werken.