Deel dit artikel
-

110 miljoen euro groeigeld voor ManoMano

De Europees werkende doe-het-zelf-site ManoMano heeft 110 miljoen euro groeigeld opgehaald. De leiding wil de marktpositie van zijn webwinkel en handelsplatform verstevigen.

In Nederland is ManoMano geen bekende naam, maar dat ligt anders in de ons omringende landen. Daar is het een serieus alternatief voor de doe-het-zelf-ketens op industrieterreinen. De Fransen realiseerden afgelopen jaar een omzet van 450 miljoen euro, voornamelijk op de thuismarkt. Ze zijn van plan de verkopen per eind 2020 te laten eindigen op een miljard.

De investering van Eurazeo Growth, Aglaé Ventures, Bpifrance, CM-CIC, Partech, Piton en General Atlantic moet helpen de groeiambities te realiseren. In eerdere rondes haalde ManoMano 76 miljoen euro op.

De digitale doe-het-zelver is actief in Frankrijk, België, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje. Europa’s grootste markten. De sites verwerken maandelijks twintig miljoen bezoeken en huisvesten, naar eigen zeggen, 2,5 miljoen actieve klanten.

Behalve geografische expansie investeert de vijf jaar oude onderneming ook in platformfuncties voor fabrikanten. Net als bijvoorbeeld Amazon en bol.com wil ManoMano ook fulfillmentdiensten gaan aanbieden aan fabrikanten en andere verkopers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond