Deel dit artikel
-

Online omzet HEMA 16 procent hoger

HEMA profiteerde in het tweede kwartaal van hogere online verkopen. Die lagen 16,6 procent hoger dan een jaar geleden.

CEO Tjeerd Jegen stond bij de presentatie van de cijfers even stil bij de online verkoop van HEMA-artikelen in de Verenigde Staten bij Walmart. ‘Deze partnerschappen helpen ons om van HEMA steeds meer een merk te maken, omdat HEMA-artikelen steeds vaker buiten onze eigen winkels en webshop om verkocht worden.’

De eerste twee kwartalen zijn traditioneel zwakkere periodes voor retailers waardoor HEMA een nettoverlies heeft geleden van 14,1 miljoen.

De netto omzet van de winkelketen kwam in het tweede kwartaal van 2019 uit op 296,4 miljoen euro, een stijging van 3,5 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Het EBITDA in het tweede kwartaal van 2019 bedroeg 47,8 miljoen, tegen 15,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond