Deel dit artikel
-

Achmea introduceert verzekering voor online aankopen

Centraal Beheer Achmea introduceert vandaag tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht een verzekering voor online aankopen. De verzekering Koopzeker is de eerste verzekering die tijdige en correcte levering van online gekochte producten verzekert, zo stelt het bedrijf.

Koopzeker is af te sluiten door webwinkeliers en gratis voor consumenten. Wordt het product te laat, beschadigd of helemaal niet geleverd, en komt de klant er met de webshop niet uit, dan krijgt de klant zijn geld terug. Centraal Beheer Achmea wil hiermee bijdragen aan de betrouwbaarheid van webwinkels, ten gunste van de consument en de ondernemer.

Centraal Beheer Achmea bemiddelt tussen klant en leverancier, wanneer een online gekocht product om welke reden dan ook niet goed wordt geleverd en de klant er met de webwinkel niet uit komt. Is de webwinkelier niet in staat het product te vervangen of repareren, dan ontvangt de consument via Koopzeker van Centraal Beheer Achmea het aankoopbedrag terug. Deelnemende webwinkels zijn te herkennen aan het Koopzeker- logo.

Centraal Beheer Achmea zegt dat veel kopers de voorkeur geven aan een webshop die een verzekering zoals Koopzeker bezit.

Het logo van Koopzeker geeft aan dat een webwinkel de aankoopverzekering van Centraal Beheer Achmea heeft afgesloten. Centraal Beheer Achmea controleert iedere webwinkel, voordat deze het logo mag voeren. Daarbij worden onder andere de kredietwaardigheid en de leveringsvoorwaarden gecheckt.

Deel dit bericht

2 Reacties

Karel Kolb

Hoe staat Thuiswinkel.org hier tegenover?

Stijn Kruijssen

“Centraal Beheer Achmea zegt dat veel kopers de voorkeur geven aan een webshop die een verzekering zoals Koopzeker bezit.”

Uit welk onderzoek blijkt dat? Ze introduceren de dienst vandaag! En dan ook al een review van ‘mevrouw W. van Yperen’ op de eigen site. Niet echt het goede voorbeeld voor een verzekeraar, met een dienst die moet bijdragen aan de betrouwbaarheid. Een eigen wereld… enfin.

Ik zie echt de toegevoegde waarde niet. Er is het Thuiswinkel waarborg en volgens mij hebben die ook een prima geschillencommissie als er problemen zijn.

Als het niet om ‘weer een logootje’ gaat is deze dienst er dus vooral voor webshops die regelmatig een product te laat, beschadigd of helemaal niet leveren. Ik denk dat die doelgroep ondernemers niet echt interesse heeft in zo’n product.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond