Deel dit artikel
-

ACM: online afgesloten abonnement moet je online kunnen opzeggen

Bedrijven die online abonnementen op kranten, tijdschriften en loterijen aanbieden maken het voor consumenten onnodig moeilijk hun abonnement online op te zeggen. Dat constateert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) na onderzoek.

Consumenten ervaren hoge drempels om op te zeggen en voelen zich telefonisch onder druk gezet om het abonnement niet op te zeggen of in te gaan op een nieuwe aanbieding.

Consumenten moeten hun abonnement op dezelfde manier kunnen opzeggen als waarop ze het zijn aangegaan. Dus als je je abonnement online hebt afgesloten, moet je het ook online kunnen opzeggen, aldus de toezichthouder.

Bedrijven maken het voor consumenten vaak eenvoudig om een abonnement af te sluiten. Wat ze zich moeten realiseren is, dat ze het opzeggen van het abonnement dan net zo eenvoudig moeten maken. Dus online afsluiten is online opzeggen. Online opzeggen moet dan worden aangeboden op een makkelijk vindbare plaats op de website.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond