Deel dit artikel
-

Adform opent kantoor in Nederland

Adform opent een kantoor in Nederland om hier het handwerk te elimineren uit mediacampagnes. Het bedrijf richt zich op mediabureaus, adverteerders en uitgevers.

Vandaag opent ceo Gustav Mellentin het vierde buitenlandse kantoor van zijn Deense bedrijf Adform. Na Duitsland, Engeland en Italië is Nederland aan de beurt. “En Frankrijk volgt hopelijk ook snel.”

In de afgelopen tien jaar ontwikkelde zijn bedrijf een systeem om het beheer van mediacampagnes te automatiseren. Dat komt, met Peter de Zoete als lokaal verantwoordelijke, nu ook hier op de markt. “Er wordt nog overbodig veel handwerk gedaan. Codes en tags mailen, heen en weer lopen met aangetekende Excelsheets, enzovoort. Met ons systeem proberen we de werkvloer efficiënter te maken.”

Adform biedt een platform van waaruit mediacampagnes van a tot z kunnen worden opgezet en afgehandeld. Peter de Zoete: “Het slaat aan bij mediabureaus omdat je praat over het verlagen van het kostenpeil en het automatiseren van campagneplanning. Bij uitgevers slaan onze creatieve tools aan. Een voorbeeld daarvan is de ‘Flash to HTML5’-conversietool, handig om campagnes te optimaliseren voor mobiel gebruik.”

Mellentin: “De displaymarkt is platgeslagen in de zin dat het enkel gaat om kliks, gedrag en performance. Bulkhandel. Als je echter een stap verder kijkt, gaat het om branding. Vandaar onze investeringen in rich media en video. Wil je dat de tv-adverteerders, vaak grote merken, online komen dan zul je de vragen van merkadverteerders moeten faciliteren.”

Adform is een privaat bedrijf, actief in twaalf landen. Het kreeg eind 2009 een kleine investering van een Deens pensioenfonds, maar dat geld is tot op heden niet aangewend. Ruim een jaar geleden is het bedrijf zijn buitenlandse expansie begonnen. Om die groei te financieren, wordt nu pas een beroep gedaan op die externe financiering. In de afgelopen jaren lag de gemiddelde groei tussen de dertig en zestig procent. Adform heeft 180 man in dienst.

Tot de Nederlandse klantenkring behoren Mediascience, The Online Company en Microsoft. Er lopen gesprekken met Marktplaats en de Persgroep heeft zijn eerste campagnes al gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond