Deel dit artikel
-

Adformatie naar tweewekelijkse verschijning

Tijdschrift Adformatie stapt over van een wekelijkse naar een tweewekelijkse publicatie. Dat maakt deel uit van een groter veranderingsproces bij Adformatie Groep.

Het blad maakte vanochtend de komende vernieuwing zelf bekend. In de komende maanden wordt de papieren redactionele formule aangescherpt met de focus op achtergrond, analyses en casebeschrijvingen en krijgt het tijdschrift een nieuw jasje.

Binnen Adformatie Groep, in april van dit jaar van Kluwer overgenomen door Sijthoff Media, zullen de redactionele en commerciële teams van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie nauwer gaan samenwerken.

De bladen moeten een titels worden die staan voor gecombineerde platformen op online, in print en met evenementen en boeken. Er zal een portaalsite komen voor het werk van de drie titels.

Adformatie.nl beschrijft de ontwikkeling van zijn blad over de tijd met: ‘Nieuws vormde altijd het kloppende hart van de redactieformule van Adformatie en nog steeds is het de belangrijkste nieuwsbron voor en over alles wat er in reclame, marketing en media gebeurt.’

‘In de loop der jaren is de functie van het blad echter veranderd. Adformatie evolueerde van een ‘weekkrant’ – in de jaren ’70 en ’80 – via een ‘nieuwsblad’ – vanaf de jaren ’90 – naar een ‘weekblad’ met cover – anderhalf jaar geleden.’

Foto: FateDenied (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond