Admanager wil duidelijkheid voor online marketing

Nieuw op de advertentiemarkt: Admanager.nl . De site van zelfstandig online marketing adviseur Steven Pieneman wil duidelijkheid scheppen over online marketing. Pieneman richt zich met name op adverteerders en mediabureaus. Verschillende online advertentiebureaus en netwerken zoals 24/7, AdPepper, MSN, Lycos en WebAds verlenen hun medewerking.
Dat de online advertisingmarkt in een dip zit, is al langere tijd bekend. Om die beweging om te keren, wil Admanager tarieven en werkwijzen van online marketing duidelijker maken. Pieneman: "Adverteerders weten vaak niet waar ze terecht kunnen. En als ze al iets online doen, dan kan een campagne vaak veel effectiever worden gevoerd".
Pieneman baseert dat ondermeer op zijn tijd bij het bedrijf Adera. "Daar wilde men ook een omschakeling maken van traditionele naar online marketing, en dat ging niet helemaal fantastisch. Ik had het idee dat de effectiviteit van de campagnes daar veel beter kon".
Veel initiatieven stranden door te adverteren bij slechts één bannernetwerk of te adverteren op alle sites van een bepaald netwerk. Daarnaast laat de vormgeving vaak te wensen over en wordt bannering vaak gezien als opvulling van het marketingbudget, aldus de site
Is het scheppen van die duidelijkheid niet een taak van het IAB ? Pieneman vindt van wel, maar tot nu toe is er nauwelijks iets gebeurd op dat gebied. "Er is wel contact geweest, maar in die fase was het nog onduidelijk waar dit heen zou gaan. Binnenkort hebben we opnieuw contact".
Admanager heeft in eerste instantie geen winstoogmerk. "We willen de drempel laag houden; niemand betaalt voor toegang tot de informatie, of de levering daarvan." In een later stadium kan er alsnog verdiend worden aan sponsoring, sms-diensten en affiliates, verwacht Pieneman.
De site is ook nog niet helemaal compleet. Belangrijke partijen als Doubleclick en Ilse Media ontbreken nog. Willen zij niet meedoen? "Ze kijken het inderdaad eerst nog even aan. Wellicht dat ze in een later stadium meedoen".
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
8 Reacties
Michiel
Steven,Heel veel succes met Admanager.nl. Zoals je weet vind ik het een goed initiatief en hopelijk met mij vele anderen. Groet, Michiel
Rick
Het is niet helemaal gratis. Als je meer dan een wijziging per maand wil moet je als leverancier van informatie betalen, maar dat is op zich te begrijpen. Dhr. Pieneman, zal in de toekomst, zoals hij al schetst, wel gaan rekenen. Door het in het begin goedkoop/gratis te houden, hoopt hij veel leveranciers te krijgen. Lijkt me een redelijke strategie. Het gevaar van dit soort "consultants" is dat er al snel een kale tariefsvergelijking wordt geboden, waardoor er geen appels met appels vergeleken wordt. Leveranciers zijn over het algemeen ook niet happig om al hun toegevoegde waarde op straat te leggen, zodat concurrenten kunnen meekijken. Leveranciers doen dan wel mee, om maar niet te ontbreken, maar het eindresultaat is dan vaak van matige kwaliteit, waar adverteerders uiteindelijk helemaal geen duidelijkheid aan kunnen ontlenen. De enige die er vervolgens wat aan heeft is de consultant zelf.
Jacco Hommema
Steven, Prima initiatief! Eindelijk niet meer bij alle netwerken op hun (afzonderlijke) sites hoeven te kijken, maar nu alles gewoon lekker overzichtelijk bij elkaar. Ga zo door en succes ermee verder.
Alex van Groningen
Als je dacht dat on-line advertising uit was… Niet dus. Pieneman brengt weer leven in bannerland.
Marcel
Alex, wat een fantastische reactie. En zo onderbouwd ook! Heb je er misschien belangen bij om Admanager weer even onder de aandacht te brengen? Erg doorzichtig, hoor!
Bas L. Verwaaijen
Goh Marcel, Is er eens iemand blij met een initiatief in bannerland wat het wel lijkt te gaan maken (denk onder andere aan een IAB wat maar matig bezig is en IPAN die ineens 90.000 gulden kwijt is), is iemand daar ook nog eens blij mee en wat gebeurt er? geheel in stijl met menig andere thread (MagicMinds met de grootste 'Magic'Mind Bartels aan het roer) wordt er weer een sneer uitgedeeld. Bedenk dat wie met modder gooit grond verliest. Om nog maar te zwijgen van de suggestiviteit die je ten aanzien van Van Groningen ten toon spreidt. Het Emerce-forum… altijd pret en feest, hoera… NOT. Ik dacht dat de reacties nu wel weer de kleuterklas waren ontgroeid. Valt weer tegen. toch jammer. Ook voor de redactie trouwens, die elke keer de reacties te lezen krijgt van dit soort figuren.
Bart
Hallo Bas L. Verwaaijen, Na de reactie van zowel Alex als marcel nog eens gelezen te hebben denk ik: "Ja maar, volgens mij spreekt Marcel Alex er op aan dat deze op een oud bericht reageert. Zonder dat die reactie ook maar enige inhoudelijke waarde heeft. Wat heeft Marcel nu precies verkeerd gedaan?" (ingekort door de redactie)
Bas L. Verwaaijen
Beste Bart, afgezien van de datumverschillen viel mij in eerste instantie op dat deze reactie nogal cynisch was (over het al dan niet onderbouwen van Alex).Aangezien de reacties op het forum er de afgelopen maanden niet beter op werden (er werd nogal met modder over en weer gesmeten), wist ik na deze reactie wel weer genoeg; dit lijkt er al op. Ik interpreteer de reactie van Marcel als (onnodig) cynisch en deze riep bij mij herinneringen op naar andere beruchte threads op dit forum. En ach, *fout* tja… cynisch, dat wel. Onnodig ook, om iemand op deze wijze te vertellen dat hij wellicht zijn mening beter had kunnen onderbouwen. Blijf het een beetje jammer vinden, die reactie.