Deel dit artikel
-

Adobe komt met eigen advertentieplatform

Adobe lanceert een geautomatiseerd advertentieplatform dat aansluit op Adobe Marketing Cloud.

De nieuwe self-service technologie – ondersteund door Adobe Media Optimizer – stelt adverteerders in staat om geautomatiseerde advertentie-inkoopprocessen te beheren. Dit kan via verschillende medianetwerken van partners zoals die van Google, Facebook, Yahoo, Rubicon Project en Index Exchange.

Adverteerders hebben moeite met de fragmentatie en het gebrek aan transparantie van het programmatische advertentie-inkoopproces, stelt Adobe. Het nieuwe platform moet daarom volledig inzicht bieden in de gemaakte kosten, de prestaties van een advertentie en advertentie-inkomsten. Hierbij worden kosten nooit verborgen voor de adverteerder.

Integratie met Adobe Analytics en Adobe Audience Manager zorgt ervoor dat adverteerders data kunnen analyseren. Ook zijn afbeeldingen, video’s en andere onderdelen van Adobe Creative Cloud te gebruiken.

Adobe heeft ook een programmatisch platform voor uitgevers aangekondigd. Adobe Primetime richt zich vooral op televisie. Distributeurs van content worden gekoppeld aan meerdere advertentie-inkopers om zo op grote schaal een specifiek publiek te bereiken.

De programmatische mogelijkheden zijn vanaf nu als bèta in Adobe Primetime beschikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond