Deel dit artikel
-

Ahold-dochter test wifi in winkelkarretjes

De Amerikaanse Ahold-dochter Stop & Shop werkt samen met IBM aan een proef waarbij mensen voordat ze de de deur uitgaan vanuit huis hun boodschappenlijstje vast naar het winkelwagentje kunnen mailen. De proef draait op dit moment in drie filialen van de Amerikaanse supermarktketen. Uiteindelijk zullen 23 winkels in de omgeving van Boston voorzien worden van een draadloze internetverbinding. Dat melden diverse Amerikaanse media.

Klanten kunnen het boodschappenlijstje dat ze per email hebben verzonden direct oproepen op een scherm dat aan het wagentje is bevestigd. Lijstjes van eerdere bezoeken kunnen desgewenst ook via het scherm worden opgevraagd.

De boodschappen worden gescand vanaf het moment dat ze in het karretje worden geplaatst. Hierdoor kan de klant op ieder moment zien wat er voor totaalbedrag aan boodschappen in zijn karretje ligt. Rijdt een klant met zijn wifi-winkelkarretje langs een schap waarin producten liggen die in de aanbieding zijn, dan zal het karretje hem daarop attenderen.

De wifi-winkelwagens verkeren nog in de onderzoeksfase. De prijs van de karretjes ligt tussen de 2000 en 3000 dollar. Een normaal karretje kost circa 100 dollar.

Deel dit bericht

1 Reacties

Annedien Hoen

Handig idee– maar gaat die informatie ook 'beschermd' worden of krijg je op basis van de inhoud van je boodschappenbriefje ook marketingacties op je afgevuurd? En als je ongezonde dingen op je lijstje hebt staan, krijg je dan Health Tips van de hoogste bieder?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond