Deel dit artikel
-

Albumprinter gaat voor tweede kans in Duitsland

Een joint venture moet het consumentenmerk van Albumprinter, Albelli, in Duitsland van de grond krijgen. De online fotoboekenproducent is een samenwerking aangegaan met de Duitse internetondernemer Thomas Falk van eValue.

Falk moet de onderneming in Duitsland op de kaart zetten. Albumprinter, het Nederlandse bedrijf dat zich vroeger voornamelijk op de b2b-markt richtte, ging in 2007 van start met het consumentenmerk Albelli. Toentertijd ging ook het Duitse digitale filiaal van Albelli van start, dat vanuit Nederland werd aangestuurd.

Op de vraag of de eerste opzet niet werkte, wil de woordvoerder slechts kwijt dat het nu groter wordt opgezet. "We hebben de deal en een Duits team. Uiteindelijk willen we een grotere omzet bereiken. In het begin lag onze focus toch op Nederland, nu gaan we echt Europees."

De woordvoerder noemt Falk een goeroe op online marketinggebied. "Hij gaat de kar trekken. Wanneer je zoiets vanuit Nederland zelf doet, is het bereik toch minder."

De huidige omzet van Albelli in Duitsland wordt niet gegeven. In Nederland was de jaaromzet 30 miljoen euro. Onder leiding van Falk moet de Duitse omzet stijgen naar 2 miljoen euro. Albelli als geheel verwacht in 2010 meer dan 20 procent te groeien.

Als de Duitse vestiging goed loopt, dan komen er dit jaar nog soortgelijke deals. Zo is Albumprinter in gesprek met partijen in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Endeit, het investeringsfonds van Joop van den Ende en Hubert Deitmers, nam eerder een belang van 30 procent in het Nederlandse bedrijf Albumprinter. Albumprinter liet toentertijd weten de kapitaalinjectie te willen gebruiken voor buitenlandse expansie en de bouw van een eigen fabriek om fotoalbums te produceren.

Deel dit bericht

2 Reacties

Pesch

Super deal! Gefeliciteerd.Ps. mijn laatste XL fotoalbum was wederom perfect.

Alex

Nu maar hopen dat ze ook nog eens winst gaan maken.Joop wordt ongeduldig….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond