Deel dit artikel
-

Alweer fusieperikelen rond LBi

Full servicebureau Lost Boys International (LBi) gaat niet rechtstreeks samen met Digitas op de Noors-Amerikaanse markt door conflicterende belangen. Met name Volvo heeft bezwaar gemaakt tegen de fusie omdat Digitas campagnes verzorgt voor General Motors.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat de gefuseerde LBi en Digitas in alle delen van de wereld zouden opereren onder de naam DigitasLBi, maar in Noord-Amerika ligt dat gevoelig. Daarom wordt de Amerikaanse tak van LBi samengevoegd met MRY, het op jongerenmarketing gerichte bureau dat LBi in 2011 overnam. De naam LBi verdwijnt daarmee van de Amerikaanse markt.

LBi heeft 250 mensen in New York en nog eens honderd in andere delen van de Verenigde Staten. MRY heeft 150 man in dienst. MRY kan bogen op klanten als Visa, Coca-Cola en Bayer. Tot dusverre richtte men zich vooral op sociale media en analyses.

MRY was eerder al buiten de fusie gebleven omdat Digitas American Express als klant heeft en MRY Visa.

Het nieuwe management van MRY wordt geleid door Judith Carr.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond