Deel dit artikel
-

Amazon blijft piepkleine speler in online boodschappen

Voeding en drank zijn de snelstgroeiende categorie producten voor Amazon in de VS, maar het bedrijf is nog altijd een piepkleine speler op de markt ondanks de recente overname van Whole Foods.

Van alle verkochte voeding en dranken in de Verenigde Staten, wordt nog geen 2,8 procent online besteld, zegt markvorser eMarketer. Een derde daarvan komt voor rekening van Amazon. Dat is overigens altijd nog zo’n 4,75 miljard dollar.

Met grote supermarkten dicht bij huis zijn Amerikaanse consumenten nog niet echt vertrouwd met het online bestellen van boodschappen. Retailers als Kroger, Walmart en Target zijn deze markt wel aan het verkennen, maar consumenten willen voeding kunnen ruiken en aanraken.

Volgend jaar zou het plaatje er al iets anders uit kunnen zien, want de verkoop van voeding en dranken groeit met ruim 40 procent dit jaar. Mode en woonartikelen groeien minder snel. Bijna 60 procent van alle Amerikaanse internetgebruikers bestelde het afgelopen jaar kruidenierswaren bij Amazon. 75 procent van de Whole Foods klanten hebben een Prime abonnement, waarmee ze minstens 10 procent korting kunnen krijgen.

Amazon maakt vanavond nabeurs zijn kwartaalcijfers bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond