Deel dit artikel
-

Amazon’s klantenservice in Den Haag geopend

Het Customer Service Center van Amazon in Den Haag kan van start. Donderdag is het centrum geopend door de Staatssecretaris van Economische Zaken, Gerrit Ybema, en Diego Piacentini, een kersverse topman van Amazon. Directeur van het centrum, Martine Ferment, is er in geslaagd de 125 benodigde multi-linguïsten te verzamelen die de klanten moeten bijstaan via mail en telefoon, maar de werving gaat door.

Het personeelsbestand van de Nederlandse Amazon-vestiging is in ieder geval zeer internationaal. Ferment: "Het is een goede gewoonte van Amazon om mensen in een Customer Service Center te plaatsen uit een land waar al een site aanwezig is. Zo'n 35 mensen komen dus uit Duitsland, Engeland en de VS. Op termijn zullen die vervangen worden door Nederlanders, maar hier werken inmiddels ook Fransen en Zweden."

Ferment kan niets zeggen of Amazon ook een compleet Nederlandse site krijgt. "De strategie bepaalt dat er gedaan wordt, in plaats van praten over uitbreidingen", klinkt het cryptisch. "In ieder geval zullen we met het centrum het Pan-Europees plaatje invullen." Piacentini: "We zijn er trots op dat zo veel Europese klanten hun voorkeur voor ons laten blijken. We zijn dan ook van plan om onze positie in Europa verder uit te bouwen."

Het callcenter zal de vestigingen van met name Duitsland en Engeland moeten ontlasten. Amazon maakt niet bekend hoeveel mailtjes en telefoontjes het centrum op jaarbasis zal verwerken.

Staatssecretaris Ybema vindt dat de komst van Amazon "de reputatie die Nederland reeds heeft als 'centre of excellence' op het gebied van Internet-handel, bevestigt." Als plechtige handeling bestelde hij een cd die hem meteen werd bezorgd. Zulke 'same-day delivery' kent Amazon nog niet, maar het is wellicht iets voor de toekomst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond