Deel dit artikel
-

Android is mobiele proeftuin voor blootformule Playboy

Playboy heeft in Nederland een applicatie gelanceerd waarmee gebruikers hun borstenkennis kunnen testen. Op het Apple-platform kan Playboy niet terecht met ‘bloot-content’. “Bloot is een belangrijk onderdeel van onze formule. Dan kom je vanzelf op het Android-platform terecht”, aldus Eric Ariëns, Content Publishing Director bij Sanoma Digital.

Met de betaalde applicatie moet er geld binnenkomen via een advertising model. Ariëns: “Het is voor ons een proeftuin op Android. Dit traject moet ons leren hoe het werkt. Playboy heeft te maken met restricties voor het iPhone-platform, dus daar kan het niet.”

Ariëns denkt dat mobiele apps uitgevers een nieuwe kans bieden. “In de blootindustrie is het model verschoven naar gratis. Anders dan op internet, zijn mensen nog wel bereid te betalen voor content op de mobiel.”

Hoewel er jaarlijks miljarden omgaan in de online sexindustrie lijkt Playboy hier geen graantje van mee te pikken. Al een tijd neemt de omzet uit online activiteiten af voor Playboy in de Verenigde Staten. Het bedrijf voert momenteel een reorganisatie uit waardoor de focus komt meer te liggen op het exploiteren van licenties.

Ook Ariëns beaamt dat in zekere zin. “Playboy moet uiteindelijk steeds meer een lifestyle merk worden, zonder onze geschiedenis te vergeten. Dit merk, sterk in het vrouwelijk schoonsegment, moet je verder uitbouwen op nieuwe mediaplatforms.”

In de Verenigde Staten heeft Playboy wel een iPhone-app gelanceerd, zonder enige blootcontent. “Dat is eigenlijk alleen nog maar lifestyle. Op een goede manier, maar alle karakteristieken zijn er wel uit.”

Ariëns is van mening dat je moet kijken welk mediaplatform voor het merk het meest geschikt is. “Als een platform als Android omvang krijgt, dan moet je daar op anticiperen.” Op het moment dat de tabletmarkt voor Android groot genoeg is, wat Ariëns wel ziet gebeuren, zal Playboy daar ook op verschijnen.

Met de nieuwe Android-app, The Daily Breast Quest, krijgt de gebruiker elke dag een paar blote borsten naar de mobiel gestuurd met de vraag: zijn ze echt of nep? De gebruiker krijgt daarnaast toegang tot de besloten content op Playboy.nl, als extra foto- en videomateriaal.

Volgens Ariëns is Playboy niet te laat. “Het heeft gewoon even geduurd voor de Android-markt in Nederland een substantiële omvang had.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Ties Morskate

Leuk, denk direct aan de strijd om het videobanden format, ook door naakt beslecht! Is dit een teken dat dit ook op het mobiele platform een rol gaat spelen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond