Deel dit artikel
-

Annemarie van Gaal neemt belang in Bright

Media-ondernemer en investeerder Annemarie van Gaal heeft een belang van 10% genomen in TechMedia BV, de uitgeverij van crossmediatitel Bright. Bright is een titel op het gebied van technologie, style & design. Een bedrag is niet bekend gemaakt.

Techmedia BV is de uitgeverij van Oscar Kneppers, die eerder ondermeer Emerce in de markt zette. Annermarie Van Gaal verwerft 10 procent van de aandelen van TechMedia BV.

De transactie werd begeleid door First Dutch Capital in Amsterdam, die daarvoor vijf procent van de aandelen verwierf. De resterende 85% is in handen van Kneppers, die niet uitsluit dat er meer investeerders bijkomen.

Kneppers verkocht in 2001 51% van de aandelen in Emerce aan Quote Media. Deze samenwerking verliep ongelukkig, wat eindigde in een faillissement van Emerce in 2003, waarna VNU BP de titel voortzette.

Kneppers lanceerde vervolgens samen met hoofdredacteur Erwin van der Zande op op 2 februari 2005 Bright magazine. De titel werd uitgebreid met een dagelijkse website en wekelijkse podcast, en lanceert later dit jaar het digitale kanaal Bright.TV. Op 1 december 2006 introduceert Bright het techlifestyle event Bright Live in de Amsterdamse Westergasfabriek.

Bright richt zich primair op 25+ innovators en trendsetters –mannen en vrouwen met een digitale levensstijl en een 'taste for technology'. Bright schrijft over internet, electronica, gear, gadgets en auto's, maar zoekt ook de tech-factor op in design, media, industriële vormgeving, wetenschap, architectuur en zelfs mode.

Bright verschijnt in een oplage van 25.000 Op www.bright.nl verschijnen maandelijks ruim 160 nieuwsberichten, videopostings, blogitems en lezersreacties en trekt naar eigen zeggen maandelijks meer dan 76.000 bezoekers.

Annemarie van Gaal heeft van 1990 tot 2000 in Moskou gewoond waar zij Independant Media, de grootste uitgeverij van Rusland, heeft opgericht en geleid, samen met haar zakelijk partner Derk Sauer. Sinds haar terugkomst in Nederland is zij actief in de mediawereld, onder andere als adviseur bij grote mediatransacties, als commissaris van de Telegraaf Tijdschriften Groep en met haar eigen uitgeverij.

Deel dit bericht

1 Reactie

Joost Becking

Een goed teken dat de 'traditionele' uitgevers zich oriënteren op vooruitstrevende concepten als Bright. Tech is tegenwoordig overal, alleen wordt er meestal te techie over gedaan, daarom vind ik de formule van Bright aansprekend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond