Deel dit artikel
-

AOL Europe opent online mediabureau

Internetaanbieder America Online (AOL) expandeert verder in Europa met de oprichting van de Interactive Marketing Group (IMG). De nieuwe divisie coördineert de verkoop van advertentieruimte en e-commerce-activiteiten binnen de vijf distributietakken van AOL Europa. Met de opening van kantoren in Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland denkt AOL Europa optimaal te profiteren van snelgroeiende internetmarkt op het continent.

De verschillende divisies van AOL richten zich elk op specifieke marktsegmenten. Zo richt het portaal van AOL zich op de doorsnee consument, terwijl CompuServe is bedoeld voor de zakelijke markt. Met het vorige week in Engeland gelanceerde Netscape Online concentreert AOL zich vooral op jonge enthousiaste internetgebruikers. Verder exploiteert het bedrijf Instant Messenger en de zoekmachine NetFind

IMG is een fullservice mediabureau om de reclame van adverteerders en hun webwinkels optimaal te integreren binnen de verschillende divisies van AOL. Met de oprichting van IMG wil AOL zijn greep op de gesegmenteerde Europese markt verstevigen en haar meer efficiënt bespelen.

Momenteel bereikt AOL Europa 2,7 miljoen huishoudens. Het bedrijf maakte het afgelopen jaar een enorme groei door. De verkoop van advertentieruimte verzesvoudigde, zo liet president Andreas Schmidt weten. Volgens hem maakt dat AOL Europe tot het meest succesvolle online mediabureau van het continent. Naar hij verwacht zal AOL door de oprichting van IMG die positie verder kunnen uitbreiden.

Bron:
Persbericht AOL UK

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond