Deel dit artikel
-

App McDonald’s biedt aanbiedingen op maat

De vernieuwde app van McDonald’s Nederland laat gepersonaliseerde aanbiedingen zien op basis van eigen voorkeuren en het gedrag van de gebruiker, de locatie en het weer. Maar bestellen in de winkel, dat gaat helaas nog niet.

McDonald’s Nederland heeft al enkele jaren een app en die is populair. Hij is sinds 2010 ruim één miljoen keer gedownload. De app is in Nederland ontwikkeld. Dat komt omdat de McDonald’s-landen vrij autonoom mogen opereren.

De nieuwe app voor Android en iOS (pdf) biedt meer mogelijkheden dan zijn voorganger. Voor het eerst is gedetailleerde achtergrondinformatie verkrijgbaar over de diverse ingrediënten die McDonalds gebruikt in haar producten. Maar ook onthoudt hij voorkeuren en het bedrag van de consument, waardoor die op maat gemaakte aanbiedingen krijgt toegestuurd. Wel moet hij zijn gegevens eerst invoeren, zegt woordvoerster Eunice Koekoek tegen Emerce. “Je moet ook aangeven in welke McDonalds je vaak komt.”

Anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk, kan de app nog niet voor bestellingen in het restaurant worden gebruikt. Koekoek: “We kijken wel naar deze mogelijkheden, temeer daar sommige restaurants beschikken over bestelzuilen, zodat je niet in de rij hoeft te staan.”

Om de lancering van de nieuwe App te vieren, ontvangt iedereen die de bestaande McDonald’s App update of de nieuwe McDonald’s App downloadt een voordeelbon.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond