Apple populair als disgenoot

Je bent wat je eet. In het geval van Apple heeft dat gunstig uitgepakt bij de zoektocht naar het meest inspirerende merk. Op de vraag ‘Welk merk zou je tijdens een etentje graag als tafelgast aan je zijde hebben?’ kwam Apple als winnaar uit de bus. Bij 6 van de 10 soms wat curieuze vragen nam Apple de eerste plek in.
Uit een onderzoek van vakblad brandchannel onder zijn lezers bleek Apple erg populair. Naast de meer algemene vragen als ‘Welk merk inspireert je het meeste?’ was er ook ruimte voor de meer opmerkelijke vragen. Bij de vraag ‘Als welk merk zou je jezelf omschrijven?" was Apple wederom favoriet. "Misschien een klein beetje ‘nerdy’, maar verder simpelweg elegant", aldus een van de respondenten.
De ‘brandchannel’s 2008 brandjunkie awards’ is in het leven geroepen om het merk met de grootste impact op consumenten te onderscheiden. Apple werd door de lezers van brandchannel vaak geprezen om zijn innovaties.
Microsoft daarentegen viel look in de prijzen. Dat was het merk waarmee respondenten het liefst een hartig woordje mee zouden willen wisselen. Als het aan de lezers van brandchannel lag zou Microsoft op een heel andere manier in de markt gepositioneerd worden.
De groene trend die momenteel rondwaart zou ook op merken hun weerslag moeten hebben. Opmerkelijk is dat de milieuvriendelijkheid van merken door veel respondenten in twijfel werd getrokken. Bijna 20 procent koos ‘geen’ als antwoord op de vraag wat het meest ‘groene’ merk was.
Bijna 2.000 lezers van brandchannel , waarvan 74 procent werkzaam is in de marketing, verspreid over 107 landen, deden eind februari mee aan het online onderzoek.
Bron foto: Fleur-Design (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond