Auto zoeken met online actie Auto Trader

Auto Trader is een online actie gestart waarbij bezoekers tussen het normale aanbod van zo'n 170.000 auto's en andere voertuigen op zoek kunnen gaan naar vijf 'te winnen' auto's. Het concept van de actie is bedacht en uitgevoerd door MediaMonks.
Op de actiesite vindmyride.nl kan de bezoeker voor elk van de vijf te winnen tweedehands auto’s drie tips bekijken. Met behulp van deze tips kan, door handig zoeken, de gezochte auto gevonden worden. Wie een auto vindt, moet op een link klikken en zijn gegevens achterlaten. Iedereen die gegevens achterlaat maakt kans op een auto; wie meer auto’s vindt heeft een grotere winkans.
Om internetters te attenderen op de actie zet Auto Trader, een marktplaats voor tweedehands en nieuwe auto’s, een bannercampagne in, wordt geadverteerd in print en wordt er gedaan aan email marketing. Vorige week is een eerste banner geplaatst op de site 538.nl. De doorklikratio van die banner is volgens directeur Victor Knaap van MediaMonks zo’n tien procent.
Doel van de Vindmyride-actie is, legt Knaap uit, enerzijds om bezoekers die ‘toch al langs kwamen’ op de site van Auto Trader uitgebreider op de site te laten zoeken, dus om meer pageviews te creëren. Anderzijds is er ook de doelstelling om extra mensen naar Autotrader.nl te trekken, onder meer via banners op andere sites. Een secundair doel van de actie is het ‘verzamelen van e-mail adressen,’ aldus Knaap. Op de eerste dag van de actie werden vorige week drieduizend e-mailadressen verzameld.
Dat mensen actief met de zoekfunctie aan de slag moeten, is een zeer bewuste keuze geweest, legt Maureen ten Pas van Auto Trader uit. “Mensen gaan echt nadenken over het zoekproces met deze actie.” Doordat deelnemers zo intensief bezig zijn op de site, krijgt het merk Auto Trader een ‘top of mind’ positie, vertelt Ten Pas. “De merknaam blijft langer hangen in de hoofden van de mensen.”
Al in de eerste dagen van het spel zijn mensen heel creatief geweest met het zoeken naar de auto’s. Ten Pas: “Er zijn slimme mensen die trucs hebben bedacht om buiten de normale regels om de auto’s te vinden. We vinden het leuk als verhalen over deze trucs zich verspreiden; de actie mag best een beetje oproer veroorzaken.”
De uitreiking van de vijf auto’s zal plaatsvinden in het Autotron, tijdens het Full Speed evenement dat plaatsvindt op zes en zeven mei.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Ik
hmmm…niet zo sterk. Tip: Zoekwoorden: vind my ride. Prijs tussen 0 en 100000. Voila 5 resultaten…
Get Geweten
@ikWel sterk dus! Het maakt ze geen ene klap uit hoeveel mensen het goede antwoord vinden. Het gaat ze om de gegevens van de mensen en het genereren van traffic naar de website. Of nu 1 of 1.000.000 mensen het goede antwoord vinden: ze geven toch niet meer prijzen weg, maar krijgen wel meer gegevens en traffic. Het is geen IQ test.