Deel dit artikel
-

BBC registreert mediabestedingen teletekst

BBC De Media en Reclamebank meet sinds 1 januari 2005 ook de bruto mediabestedingen op teletekst. Hiermee denkt BBC de compleetheid van haar database en het inzicht in de totale mediabestingen in Nederland te vergroten. De Ster ontbreekt omdat niet kan worden geadverteerd op de teletekstpagina's van de publieke omroep.

De registratie van teletekst maakt vergelijking met andere mediumtypen mogelijk, vergroot de exposure van exploitanten en biedt inzicht in de complete mediamix en het mediabudget van adverteerders, aldus BBC De Media en Reclamebank, een bedrijf dat bijhoudt hoeveel adverteerders besteden bij diverse media.

De registratie kwam tot stand in nauwe samenwerking met IP Interactief (RTL4, RTL5 en Yorin), SBS Text (SBS6, Net5 en Veronica) en MaXe (MTV, TMF en Nickelodeon). De Ster (Nederland 1, 2 en 3) ontbreekt, omdat niet geadverteerd kan worden op de teletekstpagina’s van de publieke omroep. Door de samenwerking met deze partijen worden de bestedingen van vrijwel het gehele mediumtype teletekst in kaart gebracht.

“Hoewel het een relatief klein mediumtype is, nemen grote en bekende adverteerders als de Staatloterij, Center Parcs, D-Reizen en Peter Langhout teletekst wel degelijk op in hun mediamix. Die bestedingen zijn door de registratie nu ook inzichtelijk”, aldus Berry Punt van BBC. Omdat de registratie nog maar net gestart is zijn nog geen cijfers bekend over de hoogte van de bestedingen op teletekst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond