Deel dit artikel
-

Beltonensite Jamba weer in de verkoop

Uitgever News Corp. wil zijn beltonensite Jamba kwijt en onderzoekt welke partijen belangstelling zouden hebben.

Nog geen anderhalf jaar nadat News Corp. de resterende 49 procent aandelen van Jamba voor 193 miljoen dollar kocht, wil het de onderneming al weer in de etalage zetten.

Volgens Mergermarket.com, dat bevestiging kreeg uit vier bronnen, wil de internationale uitgever zich volledig richten op MySpace. Dat moet een stevigere concurrent van Facebook worden. De eerste stappen daartoe worden al gezet met een gefaseerde herstijling.

Het is niet duidelijk of er al verkoopgesprekken worden gevoerd en wat de overnameprijs zou kunnen zijn. De Duitse oprichters van de beltonensite verkochten hun geesteskind in mei 2004 aan Verisign voor 273 miljoen dollar. In 2005 alleen al boekte het bedrijf een winst van 600 miljoen dollar. News Corp. nam in 2006 een belang van 51 procent voor 188 miljoen dollar en nam de onderneming uiteindelijk helemaal over. De pret blijkt nu echter van korte duur.

News Corp. verkocht in de afgelopen maanden ook al Photobucket en Rotten Tomatoes.

Tot de mogelijke kopers behoren volgens Mergermarket.com het Spaanse Zed.com, de Italiaanse bedrijven Buongiorno, Acotel en Dada.net.

Het is de vraag of de belangstellende kopers nog honderden miljoenen euro’s op tafel willen leggen voor een bedrijf dat voornamelijk beltonen, wallpapers en simpele spelletjes verkoopt. Deze vormen van entertainment hebben tegenwoordig immers concurrentie van app stores van telecom-, internet- en computerbedrijven.

Deel dit bericht

5 Reacties

M Roelofs

En, niet in de laatste plaats.. het model is niet meer echt houdbaar…

Mniek

De naam Jamba is besmet.Welk bedrijf wil in vredesnaam zijn naam verbinden aan deze org. ?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond