Deel dit artikel
-

Bereik en assortiment cruciaal voor QXL

Het pan-europese veilinghuis QXL opent op 26 oktober haar Nederlandse website. De groeistrategie van QXL omvat vier factoren: bereik, customer loyalty, assortiment en kwaliteit.

Het bedrijf streeft ernaar om een soort sneeuwbaleffect op gang te brengen tussen deze factoren. Door het vormen van partnerships met ISP's wil QXL haar bereik vergroten. Volgens Michiel van der Meer, managing director van QXL Benelux, is QXL nu in
gesprek met de grote Nederlandse ISP's over de vorming van een strategische
alliantie.

QXL wil een zo breed mogelijk productenaanbod op haar site aanbieden en laat de gebruiker kiezen uit consumer-to-consumer en business-to-consumer deals.

QXL gaat zich het komende half jaar met een miljoenencampagne op de
consument richten, maar ook het MKB zal moeten worden aangesproken, wil het
gemengde aanbod van 'nieuw' en 'tweedehands' van de grond komen. QXL heeft
op haar site wel een eigen winkel, waar consumenten nieuwe goederen kunnen
kopen bij opbod, maar om tot een breed en diep assortiment nieuwe artikelen
te komen, zal het MKB onmisbaar zijn.

Van der Meer: "Als je een bepaald reclamebudget hebt moet je keuzes gaan maken en voor ons is het het belangrijkste om overall brand-awareness te creëren en dan kun je het beste
op de consument in zijn geheel schieten. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat we op termijn, als we extra budget krijgen, ons actief gaan richten op MKB-bedrijven."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond