Deel dit artikel
-

Blik op webperformance van zakenpartners

Vooralsnog vindt de meeste handel op Internet plaats tussen bedrijven. Bepalend voor een goed verloop daarvan is de webperformance van zakelijke partners. Het Amerikaanse bedrijf Manage.Com introduceert een programma waarmee bedrijven elkaars online prestaties in de gaten kunnen houden.

Zakendoen op het Internet is nog van veel onbeheersbare factoren afhankelijk. Dat is de gedachte achter de ontwikkeling van de monitorservice voor de webperformance van zakelijke partners. Het is een gratis service waarmee bedrijven behalve inzicht krijgen in hun eigen webperformance, ook andermans online prestaties kunnen nagaan. Manage.Com verschaft gegevens over transacties, de verwerking van bestellingen en leveranties alsmede data over responstijd en de snelheid van de routing. Aldus komen infrastructurele bottlenecks tussen sites aan het licht. Juist dat kostte IT-managers altijd de nodige hoofdbrekens.

Door hun onderlinge prestaties op het Internet in de gaten te houden, kunnen e-Bussiness gemeenschappen hun serviceniveau op peil houden en de kwaliteit ervan verbeteren.

Met de service is het mogelijk vooraf te bepalen of het verstandig is al dan niet met een bepaalde partij in zee te gaan. Verder kunnen de prestaties van concurrenten worden gemeten. Toch heeft de service weinig met bedrijfsspionage van doen. Manage.Com geeft geen inzicht in de manier waarop websites tot hun prestaties komen – alleen de objectief meetbare resultaten komen aan het licht. Juist deze vergelijking maakt het mogelijk het eigen prestatieniveau te verbeteren. Trouwens, de service wordt niet anoniem geleverd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond