Deel dit artikel
-

Boeing werkt aan live digitale televisie aan boord

Boeing gaat via dochter Connexion (gespecialiseerd in internettoegang) vier digitale televisiekanalen aanbieden. Bedoeling is dat mensen de kanalen aan boord op hun laptop kunnen bekijken. De nieuwe dienst moet worden gezien als een aanvulling op het draadloze internet-aanbod. Waarschijnlijk krijgt Singapore Airlines de primeur.

Connexion is al bezig zogeheten wireless hotspots op te zetten aan boord met behulp van satellieten zodat passagiers aan boord draadloos kunnen internetten. Boeing wil volgens Reuters onder meer BBC World Service, CNBC, MSNBC en Euronews/Eurosportnieuws gaan aanbieden zonder dat daar extra kosten aan verbonden zijn.

De move van Connexion moet worden gezien als een reactie op het aanbod van onder meer DirecTV dat al verschillende live tv-kanalen aanbiedt op (binnenlandse) vluchten van 'no frills'-luchtvaartmaatschappij JetBlue. Boeing zal echter de eerste zijn die ook live tv-beelden aanbiedt op intercontinentale vluchten.

Connexion denkt dat het tegen 2008 winstgevend zal zijn maar heeft nog niet bekendgemaakt hoeveel mensen aan boord gebruik maken van de draadloze internetdienst. Maar het bedrijf schat dat minstens 20 procent van de mensen die de beschikking hebben over draadloos internet de dienst minstens een keer heeft geprobeerd.

Verder praat Connexion met diverse luchtvaartmaatschappijen over het aanbieden van zijn diensten op de beeldschermpjes die nu al veelal in vliegtuigstoelen zijn ingebouwd. Daarmee zouden ook mensen zonder laptop gebruik kunnen maken van Connexion's dienstenaanbod. Klanten van Connexion zijn onder meer Singapore Airlines, Japan Airlines en Lufthansa. Overeenkomsten met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn er nog niet. Dat komt omdat deze maatschappijen het momenteel financieel erg moeilijk hebben.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond