Deel dit artikel
-

Boo.com van start

Na een half jaar 'buzz' vandaag dan toch eindelijk open: Boo.com . De online sport- en streetwear retailer mikt op jonge 'style junkies'. De Nederlandstalige site gaat begin 2000 van start.

Boo.com is opgericht door drie jonge Zweden: voormalig fotomodel Kajsa Leander, voormalig literair criticus Ernst Malmsten en Patrick Hedelin. Geen van allen is ouder dan 30. Leander en Malmsten richtten eerder een succesvolle online boekhandel in Zweden op. Het hoofdkantoor van Boo, waar 400 man werken, bevindt zich in Londen. Ook in Amsterdam zal een vestiging komen, geleid door Mike Brantjes.

Boo functioneert als een pure retailer met merken als DKNY, Converse, The North Face. Aflevering geschiedt binnen vijf dagen, en retourzendingen zijn gratis. De firma heeft distributiecentra in de VS en Duitsland. In Nederland zal Selectvracht uit Utrecht de distributie op zich nemen.

Boo wil niet op prijs concurreren en zal dus ook de volle mep voor de artikelen vragen. Volgens Brantjes is de toegevoegde waarde voor de consument dat Boo alvast een voorselectie maakt van hippe merken, en dat de consument uitgebreid kan zoeken en vergelijken. Ook in Nederland niet verkrijgbare merken, zullen via Boo toch binnen handbereik komen.

Investeerders als JP Morgan, de Benetton-familie en Goldman Sachs hebben kapitalen in de start up gepompt. Volgens Fortune circuleert er een gerucht dat het bij elkaar om zo'n 100 miljoen dollar zou gaan.

Deel dit bericht

2 Reacties

Guus Schiefelbusch

Ondanks de zeer hoge kosten die gemaakt zijn om deze 'multinational' van de grond te tillen ben ik er vrijwel zeker van dat ze het gaan redden…De site(s) zit(ten) zo goed in elkaar dat zelfs ik, en dat wil wat zeggen, de neiging had om wat aan te schaffen. Als webbouwer heb ik me uren zitten vergapen aan de mooiste en vooral ook uitnodigendste site die ik op dit moment ken. Ze laten bijvoorbeeld de producten heel goed zien, je kan de producten rondom bekijken, je kan er (heel ver) op inzoomen en bovendien kan je een pop aankleden met de kleding die je graag wilt kopen, op die manier kan je zien of het leuk bij elkaar staat. Als klap op de vuurpijl wordt er ook nog geadviseerd door Boo.com. Als je een broek vindt dan adviseert Boo.com een shirt….geweldig!!! Misschien dat mijn achtergrond, Think Ahead is ook actief op kledinggebied, mijn enthousiasme een extra dimensie geeft. Ik hou ze in de gaten. Guus SchiefelbuschThink Ahead WebDesign 

Wouter van den Brink

Alleen de foutmeldingen en popup schermen zijnnaar mijn mening heel erg vervelend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond