Deel dit artikel
-

Breedband laat entertainment en reclame versmelten

Als breedband doorbreekt, heeft de combinatie van entertainment met reclame in zogeheten 'infomercials' de toekomst, aldus onderzoeksbureau Forrester in het rapport Hooked on Broadband . De volgende stap is de volledige integratie tussen entertainment, reclame en transactie in de zogeheten 'enviromercial'.

Het onderzoeksbureau is van mening dat banners en interstitials op den duur door kijkers als hinderlijke onderbekingen worden beschouwd. Daarom gaat Forrester ervanuit dat de toekomst aan interactieve programma's is waarin het onderscheid tussen reclame en inhoud is opgeheven. De informercial zal de ervaring van de kijker verdiepen, sterker nog: deze wordt volledig door de prgramma's opgeslorpt. Analisten denken dat de vermenging van inhoud met reclame en promotie kijkers tot interactief handelen zal aansporen.

Gezien de snelle technologische vorderingen van het medium is het denkbaar dat in een programma over bijvoorbeeld snowboarden de merken op kleding, skibenodigheden en reclameborden aangeklikt kunnen worden. Kijkers zouden daardoor de informatie meteen kunnen omzetten in een aanschaf. Analisten van Forrester denken zelfs dat de programmering van het medium volledig door de adverteerders zal worden bepaald. Wel zullen zij dan fors moeten investeren in nieuw talent dat in staat is de nieuwe technologie creatief te gebruiken.

Behalve infomercial wordt in het rapport ook de term enviromercial gebruikt, ter aanduiding van de volledige integratie tussen programma, reclame en aankoop. Breedband maakt van de productbeleving een totaalervaring.

Naar verwachtig zal deze vorm van breedbandprogrammering in 2003 door iedereen als vanzelfsprekend worden ervaren. Momenteel hebben meer dan een miljoen Amerikaanse huishoudens toegang tot breedbandproviders. Dat aantal zal in de komende vier jaar oplopen naar ruim 25 miljoen.

Bron: < Newspage

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond