Deel dit artikel
-

BrightStation koopt Boo.com voor 372.500 dollar

Internet servicesbedrijf en -investeerder BrightStation koopt kledingsite Boo.com op. De site gaat van de hand voor het schamele bedrag van 372.500 dollar, een fractie van het eerder geïnvesteerde bedrag. Boo-oprichters Ernst Malmsten en Kajsa Leander verdwijnen van het toneel. Ook zijn al 220 mensen ontslagen.

BrightStation zal waarschijnlijk de Boo-services wilen verhuren aan bedrijven die B2B-projecten willen opzetten, zo verwacht de Sunday Times . BrightStation zit ook in een groep bedrijven dat het eveneens failliete Net Imperative voor een miljoen pond opkoopt.

De liquidator van Boo.com, KPMG, liet vrijdag al weten met een onbekende partij in een vergevorderd stadium te zijn betreffende de overname van de kledingsite. Eerder was KPMG in gesprek met onder andere Benetton en Adidas, maar de partijen hebben daar blijkbaar geen overeenkomst gesloten. Het bedrijf wilde niet bekendmaken hoeveel overname-kandidaten in de race waren.

Nu blijkt dat de grootste klappen omtrent Boo.com in het Midden-Oosten zijn gevallen. De grootste investeerder was Omina, waar de Libanese familie Hariri achter zit. Zij zaten voor bijna veertig miljoen dollar in het bedrijf. Ook de investeringsfirma Sedco van de Saudi-Arabische familie Bin Mahfouth is voor miljoenen het schip in gegaan.
Andere investeerders waren Bernard Arnault, de Benetton familie, Goldman Sachs en J.P. Morgan.

Kabelprovider Chello , dat binnenkort naar de beurs gaat, was volgens geruchten ook in de race om Boo.com over te nemen. Chello wilde zelf niet op de geruchten reageren, zegt persbureau Reuters. "We geven geen commentaar op marktspeculaties", zei woordvoerder Ross Sampson.

Deel dit bericht

1 Reactie

Tjarko

Sorry een glimlach kan ik op het moment niet verbergen !!:-) hahahahaha gaaf man dat e-business gebeuren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond