Deel dit artikel
-

BrightVibes over 1 miljoen likes heen

Een miljoen volgers had BrightVibes, het platform dat zoveel mogelijk positiviteit wil verspreiden, al op zijn internationale Facebookpagina. Vorige week ging het over de een miljoen likes heen. Oprichter Michiel de Gooijer: “Mensen willen graag nieuwe, positieve verhalen horen.”

“Het getal is natuurlijk mooi, maar het is vooral treffend hoeveel impact onze pagina in de wereld heeft. De positieve verhalen veranderen mensenlevens”, aldus de oud-directeur van Endemol, Talpa en DigitasLBi. “Mensen zamelen geld in om het werk van anderen te steunen, melden zich aan als vrijwilliger en gaan anders naar medemensen kijken.”

‘Positieve verhalen die impact hebben’ is de kern van wat De Gooijer (foto) en zijn compagnons uit Engeland en Spanje doen (voorbeeld 1, voorbeeld 2). Geld verdienen is daarbij geen besmette term, maar de ondernemer is wel selectief in met wie hij hoe projecten opzet. DSM was in 2017 de belangrijkste klant met wie zes projecten zijn gedaan. “En we werken sinds vorig jaar met partijen als de Nederlandse Postcodeloterij, WNF, Eneco en internationaal met Rosetta Stone. Als vorig jaar in het teken stond van het bedenken en maken van verhalen met merken dan staat 2018 commercieel in het teken van samenwerkingen met e-commercebedrijven, het ontwikkelen van cursussen en een eigen tv-format.”

Exacte details over zijn plannen voor dit jaar wil De Gooijer nog niet geven. Ambitieus: “We hebben in 2,5 jaar ongeveer één procent bereikt van wat we allemaal nog meer willen doen. Ik wil sowieso meer mensen gaan bereiken in meer talen met meer eigen producties.” BrightVibes heeft pas sinds twee maanden een Nederlandse Facebookpagina.

Van het nieuwe beleid van Facebook heeft BrightVibes geen last. “We hebben dezelfde missie als zij: mensen bij elkaar brengen met betekenisvolle verhalen.” Wekelijks bereikt het Nederlandse initiatief tussen de tien- en twintig miljoen internetters, wat tienduizenden reacties oplevert. Veel van die contacten en interacties vinden plaats op Facebook. Omwille van de diversificatie wordt er gewerkt aan een strategie voor e-mail, YouTube en Instagram Stories. En televisie.

Dit bericht is 253 keer gedeeld

2 Reacties

Maarten Bennis

Ik ben helemaal voor positief nieuws. Graag zelfs, echter we mogen de ogen niet sluiten voor de waarheid die helemaal niet zo positief is. De wereld van nu verkeerd in een diepe staat van psychose. Daarover een sausje gooien van goed nieuws gaat de mensheid geen steek verder helpen. De samenwerking met de Postcode loterij en DSM zijn al geen goede voortekenen.

Michiel - BrightVibes

Hi Maarten, we sluiten onze ogen niet voor de “waarheid”. Er zijn genoeg problemen waarmee we continue worden geconfronteerd. Dit maakt mensen depressief en apathisch. We richten ons met onze verhalen op positieve ontwikkelingen, initiatieven en mensen zodat onze volgers ofwel die initiatieven kunnen steunen en/of het gedrag imiteren. We laten vooruitgang zien. In het kader van “Goed Zien Doet Goed Volgen.” We werken ook met plezier samen met merken die een positieve impact nastreven. De NPL is de één vd grootste donateurs van mooie initiatieven. Neem bijv de GreenChallenge. DSM is #9 op de lijst van Most Sustainable Companies in the World en stond in sept 2017 #2 in the Fortune “Change the World” Corporates. Doen zij alles perfect? Vast niet. Wij ook niet. Maar wij juichen het toe als bedrijven goede initiatieven nemen en helpen hen graag die verhalen te vertellen. Dwz als die goede initiatieven voortkomen uit een strategie om goed zaken doen oprecht te verenigen met het maatschappelijk belang. Die zichtbaarheid stimuleert hen om het meer te doen. En het geld dat wij daarmee verdienen, maakt het mogelijk om 90% van onze niet-gebrande videos te maken. Kijk ff op facebook.com/brightvibesnl / facebook.com/brightvibes of brightvibes.com en ik hoor graag of je er Bright Vibes van krijgt 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond