Deel dit artikel
-

Bruna investeert miljoenen in multichannel

De landelijke winkelketen Bruna zal de aankomende jaren miljoenen euro’s investeren in multichannel. In het tweede kwartaal van 2014 verwacht Bruna een volledig vernieuwde website online te hebben. Dat maakte het bedrijf zondag bekend.

Het grootste deel van de niet nader gespecificeerde miljoeneninvestering is bestemd voor de technische infrastructuur, voor zowel de winkels als het kantoor. Dit jaar nog komt er een nieuw systeem voor de automatische afhandeling van commerciële, logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen (ERP). Begin volgend jaar vervangt Bruna de totale hardware van de kassasystemen. Aansluitend wordt de software vervangen.

Multichannel is niet nieuw in retailkringen, maar volgens algemeen directeur van Bruna Peter Brouwer is de invulling bepalend voor het succes. De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open deed is echt voorbij, zegt hij. ‘Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft. Wij willen verrassen en inspireren en gelijktijdig meegaan met de belangrijkste ontwikkelingen op multichannel-gebied. Hoe je dat doet, maakt het verschil. Daar gaan wij uniek in worden.’

Bruna gelooft dat alleen een scherpe en heldere visie op de langere termijn helpt om ook de juiste stappen op de korte termijn te kunnen zetten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bart Jaspers

Multi channel, omni channel, X-channel. Allemaal om aan te duiden dat de bestaande kassasystemen niet over de online functionaliteiten beschikken die ze wel nodig hebben: licht, OS-onafhankelijk, real time, hardware-onafhankelijk, publieke API etc.
Combineer dat met app-payments zodat je je klanten ook anoniem beter kan bedienen (coupons, loyalty en payment in 1 app stoppen), dan heb je ook geen pinterminals meer nodig, kan je de kassabon mailen etc.etc. Steeds minder hardware, minder kabels, minder faalkans, lagere OPEX = goed nieuws voor de retailer. Is je kassa-systeem wel webbased, dan maakt men geen onderscheid meer via welk channel er: gecommuniceerd, beinvloed, verkocht, betaald, geleverd en geserviced wordt. Web is simply everywhere. Alleen lastig als je kassa’s dan nog met kabeltjes vastzitten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond