Deel dit artikel
-

Campagnepanel: Nerds zijn de echte helden

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer Norton Heroes van Symantec.

Site: Norton Heroes

Klant: Symantec

Bureau: Coryfeeën

Andere gebruikte media: seeding, viral

Andere betrokken partijen: Vision Impossible, Sonic Picnic, FrisMedia, Boer & Goeroe

Doel van de campagne: Het belang van goede beveiliging onder de aandacht brengen, door het imago van een held te koppelen aan abstracte software. De doelgroep, mannen en vrouwen van 15 tot 35 jaar, de bezoekers van de campagnesite, wordt aangespoord een gratis trialversie van 90 dagen van de software Norton360 te downloaden.

Omschrijving: De interactieve site toont cyberstad Netropolis waar striphelden actief zijn die vechten tegen virussen en hackers. Bezoekers van de website kunnen zowel door de stad als het Norton hoofdkwartier ronddwalen en hier bijvoorbeeld een video afspelen. De Norton Heroes worden uitgebeeld door drie parcours-atleten van Team Unleashed. Op een actiesite maakt de gebruiker kans op een netbook, wanneer het e-mail adres wordt achtergelaten.

Luc van Poelje, Marketing Innovator en Owner NewMarCom.com

Cijfer 6

De campagne bestaat uit meerdere delen. Op YouTube staat de video met helden die door de stad rennen en de gebruiker beschermen. Best aardig. Op de branded page op Nortonheroes.nl is veel te doen, als je het kan vinden. Hier is veel werk ingestopt en het ziet er slick uit. Je kunt over security issues leren, strips lezen en gamen. Ik kom op de Norton site waar ik trials en pakketten kan uitkiezen. Op de landingspagina vind ik de branding en call-to-action toch tekort schieten. Jammer dat de gebruiker een beetje verdwaalt op de site. Less is soms more.

Koen de Groot, Client Services Director en partner Red Urban

Cijfer 6

De Norton Heroes staan voor de producten, Netropolis is de stad en staat voor het internet. De boeven in de stad zijn de hackers of de virussen. Ik heb er vrij lang over gedaan om dat te ontdekken. Het hele ding is een opmaat naar een verhaal, terwijl het voelt als een spel. Het probleem met deze campagne is dat het verhaal maar niet echt op gang komt. Het is allemaal gefragmenteerd, waardoor de bezoeker uiteindelijk niet geboeid blijft, ondanks de mooi uitgevoerde cartoons en illustraties.

Peter van der Laan, Directeur Moovio

Cijfer 6,5

Het idee is super: laat action heroes je computer bewaken en maak er zorgeloos gebruik van. Door de mooie uitwerking op technisch en grafisch gebied wordt de duffe virusscanner spannend tot leven gebracht. Toch blijf ik zitten met de vraag: "Wanneer komt het nou?" De gebruiker ziet een filmpje, kan de helden bekijken, maar tot echte interactie komt het niet. De gekozen doelgroep reageert matig op overduidelijke reclame, maar in deze campagne zit de boodschap te ver weggestopt. Als je wilt dat iemand je software downloadt, mag je dat best op iedere pagina laten weten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond