Deel dit artikel
-

‘Chalkbot’ van Nike kalkt tweets op Tour-route

Een rijdende ‘chalkbot’ toont ingestuurde tweets op de weg waar de renners van de Tour de France langskomen. De robot is onderdeel van een marketingcampagne van Nike.

Nike zet nieuwe media in om een oude traditie te ondersteunen. Tijdens de Tour de France schrijven fans vaak berichten op de weg om de sporters te ondersteunen. De sportschoenenfabrikant maakt het mogelijk om dit thuis vanuit de luie stoel te doen.

De ‘kalkrobot’ tekent met oplosbare verf de berichten op de weg waar de wielrenners langskomen. De ‘robot’ wordt voortgetrokken door een vrachtwagen die de berichten in grote gele letters uitspuwt. Mensen kunnen via Twitter of sms een bericht insturen. Wanneer deze op de weg wordt gezet, krijgt de indiener een bericht met een afbeelding van de tekst en een link naar Google Maps waar het bericht is te zien.

De berichten worden handmatig nagelopen en vervolgens doorgestuurd naar een computer in het gevaarte.

Deel dit bericht

6 Reacties

danny van der cingel

in een woord ge-ni-aal van nike, ik ga meteen n boodschap proberen te versturen

Marco Hendrikse

Nike blijft haar naam als innovatieve reclamemaker bevestigen. Recent natuurlijk al met de wedstrijd mannen tegen de vrouwen. Deze campagne werd via tv en online geplugd. En in Nederland liep een team met Dolf Jansen tegen een team van Leontien van Moorsel. Ook een prachtig voorbeeld van een multimediale campagne en het verbinden van on- en offline. Nike heeft het vermogen in te springen op trends en datgene wat leeft bij de doelgroep door te vertalen naar het merk Nike. Onzettend knap!

Tammo Peters

Brilliant!

Sven

Een tractor met een blik verf de weg op sturen en zeggen dat het een tekstrobot is; Vernuftig

tim

Sven, kansloze reactie. Dit is, zoals de anderen ook posten, geniaal.

Michael

Volgens mij moet men de loftrompet steken richting het merk LiveStrong ipv Nike.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond