China gaat spam aanpakken
China wil de spamoverlast effectief aanpakken. Het land is met 15,7 procent veruit belangrijkste bron van spam na de Verenigde Staten. De hoeveelheid ongevraagde reclame email uit China heeft zich sinds 2004 zelfs verdubbeld.
Vorige maand heeft China maatregelen aangekondigd die de verspreiding van spam strafbaar moeten maken. Zo moet voortaan de toevoeging AD voor advertentie in de boodschap worden vermeld. Ook voor het versturen van SMS berichten wordt regelgeving voorbereid. De maatregelen moeten resulteren in een anti spam wetgeving vergelijkbaar met die van de Verenigde Staten uit 2003. Daarmee wordt China minder aantrekkelijk voor buitenlandse spammers die via Azië ongewenste reclameboodschappen willen versturen.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd