Deel dit artikel
-

Chinese marktplaats ziet groei over de grens

Alibaba.com, een van de grootste Chinese bedrijven op het gebied van internethandel tussen kleine e-commercebedrijven en leveranciers, kreeg er het afgelopen jaar 9,7 miljoen geregistreerde gebruikers bij en kwam uit op 47,7 miljoen geregistreerde gebruikers. Vooral het internationale aantal gebruikers kende een grote percentuele groei, 46,3 procent.

Het aantal Chinese gebruikers groeide het afgelopen jaar met 19,9 procent. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Chinese molog.

De omzet uit de internationale klanten, steeg het afgelopen jaar met 27,8 procent van 275,9 miljoen dollar naar 352,4 miljoen dollar. De omzet van de Chinese markt steeg in 2009 met 29,3 procent van 160,2 miljoen dollar naar 207,2 miljoen dollar.

Yahoo was er in 2005 snel bij toen het 1 miljard dollar neerlegde voor een belang van 40 procent in Alibaba.com. Hiermee hoopte het Amerikaanse bedrijf toentertijd de degens te kunnen kruisen met eBay in China.

De totale omzet voor Alibaba.com kwam in 2009 uit op 161,9 miljoen dollar, een groei van 35,8 procent. Desondanks daalde de nettowinst met 12,3 procent.

De Chinese zoekmachinegigant Baidu en Japans grootste speler op het gebeid van e-commerce, Rakuten, lieten in januari nog weten de handen ineen te slaan en 4,3 miljard yen te investeren om een online warenhuis te openen voor de Chinese internetgebruiker.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arjan van Oosterhout

'De totale omzet voor Alibaba.com kwam in 2009 uit op 161,9 miljoen dollar, een groei van 35,8 procent.' Dit gaat niet over heel 2009, maar alleen over de omzet in Q4, toen de omzet extra sterk steeg. Over het hele jaar groeide de totale omzet met 29,0 procent tot 567,3 miljoen dollar.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond