Deel dit artikel
-

Clear Channel sluit promotiedeal met Yahoo

Het Amerikaanse muziekconglomeraat Clear Channel, tevens eigenaar van de Nederlandse concertorganisator Mojo, heeft een marketingovereenkomst gesloten met Yahoo. Een kwart van het marketingbudget zal nu online besteed worden.

Wie bij Yahoo luistert naar muziek of kijkt naar video’s van artiesten krijgt straks daarbij ook reclame van Clear Channel te zien. Het bedrijf zal de kijker en luisteraar attenderen op concerten die op stapel staan in het gebied waarin de internetter zich bevindt. Een proef met reclame voor de tour van Coldplay is goed bevallen, aldus Clear Channel.

Het beursgenoteerde Clear Channel is de grootste concertorganisator in de Verenigde Staten. Het bedrijf bezit verder ook radiostations en is eveneens actief in buitenreclame. In Nederland kreeg Clear Channel eind 2000 Mojo in handen, de grootste concertorganisator van Nederland. Vorig jaar zag Clear Channel de omzet nog groeien met 5 procent naar 9,4 miljard dollar, in het eerste kwartaal van dit jaar liep het echter terug met 4 procent.

Op jaarbasis geeft Clear Channel 100 miljoen dollar uit aan marketing. Tegenover de Wall Street Journal zegt president en chief executive Michael Rapino dat zijn bedrijf 25 procent van dit budget online wil besteden. Momenteel is dat 1 procent. Doel daarbij is ook kostenbesparing, aldus Rapino. Hij verwacht de kosten met 15 procent te kunnen drukken. Of de 25 miljoen dollar die Clear Channel nu online wil besteden enkel bij Yahoo terechtkomt, is niet duidelijk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond