Deel dit artikel
-

Coca-Cola laat internetters commercial ontwerpen

update Coca-Cola laat Nederlandse internetters in een prijsvraag een commercial ontwerpen, het beste reclamefilmpje wordt in januari uitgezonden op TMF en MTV. De wedstrijd wordt gehouden vanwege de nieuwe vormgeving die Coca-Cola binnenkort introduceert. Vanaf maandag is op de site van TMF software beschikbaar om de commercial te maken, deze software is ontworpen door het bedrijf van de Nederlandse VJ Micha Klein.

Vanaf 1 januari is de nieuwe gedaante van Coca-Cola te zien. De re-styling van Coca-Cola is een wereldwijde gebeurtenis, maar de nieuwe vormgeving zal het eerst in Nederland te zien zijn, zo laat de Nederlandse vestiging van het bedrijf weten. Vanuit het hoofdkantoor van Coca-Cola zijn regels vastgesteld over de vormgeving, maar lokaal mogen de vestigingen daar een eigen invulling aan geven. Het logo blijft overigens intact, de aanpassingen richten zich op de grafische elementen rondom het logo. Zo zal in Nederland de 'dynamic ribbon' (de lijnen rondom het logo) terugkeren in de kleuren geel en zilver. Geel staat daarbij "voor optimisme" en zilver "voor modern".

De nieuwe stijl zal in januari ook in commercials te zien zijn, gemaakt door de Nederlandse VJ en designer Micha Klein. Het softwarebedrijf Metadreams dat Klein heeft opgezet samen met Rik Arends levert de VJ-software op basis waarvan internetters ook zelf een commercial kunnen ontwerpen. Dit kan vanaf maandag 23 december op de site van TMF , waarmee Coca-Cola een prijsvraag heeft opgezet. Een korte demonstratie van de software op het hoofdkantoor van Coca-Cola leert dat het programma er op het eerste gezicht wat interface betreft wat ingewikkeld uitziet, maar het in gebruik toch betrekkelijk eenvoudig blijkt. De beelden die er ontstaan doen enigszins denken aan de graphics die Apple heeft toegepast bij het programma iTunes.

Internetters dienen zich in hun ontwerp wel te baseren op de nieuwe vormgeving van Coca-Cola en ook de muziek staat al vast (dezelfde als uit de overige commercials). Wie klaar is met het maken van de commercial kan deze via de site uploaden en dingt dan mee naar de hoofdprijs: uitzending van het filmpje op TMF en MTV op 27 januari. De vier beste VJ's krijgen ook een persoonlijke workshop van Micha Klein, die tevens in de jury zitting neemt. De jury bestaat verder uit Joris van Heukelom (director content en marketing MTV en TMF) en een nog bekend te maken vertegenwoordiger van Coca-Cola. Uit de inzendingen maken zij een selectie, waarop iedereen via TMF.nl zijn stem kan uitbrengen. Dit publieksoordeel weegt mee in het aanwijzen van de winnaar.


Naschrift:
De datum waarop de VJ-tool bij TMF beschikbaar zou komen was vrijdag 20 december, maar de lancering is inmiddels verschoven naar maandag 23 december (12.00 uur). Het bericht is daarom aangepast met vermelding van de nieuwe datum.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond