Deel dit artikel
-

Consumentenbond tikt Neckermann op de vingers na ‘kennelijke fout’

Neckermann.com moet de overeenkomst nakomen met consumenten die voor 349 euro een Xbox One hebben besteld. Dat zegt de Consumentenbond. Het online warenhuis beriep zich op een kennelijke fout op zijn Facebookpagina. De prijs had 499 euro moeten zijn.

Het prijsverschil is niet zo groot dat het duidelijk had moeten zijn dat het aanbod niet klopte, stelt de Consumentenbond. Die heeft er inmiddels bij Neckermann op aangedrongen om de Xbox One alsnog voor 349 aan de bestellers te leveren. De bond kreeg de afgelopen week tientallen klachten van consumenten die gebruik hadden gemaakt van een aantrekkelijke aanbieding op de website van Neckermann.

De bond schrijft: ‘Consumenten moeten erop kunnen vertrouwen dat de aangeboden prijs de juiste is, en dat ondernemers hun aanbod nakomen. Bij een zogenoemde ‘kennelijke fout’ geldt dat niet. Van een kennelijke fout is onder meer sprake als het aanbod zo voordelig is, dat het voor een gemiddelde consument duidelijk moet zijn dat het aanbod niet klopt.’

Overigens wordt de XBox One voorlopig niet eens geleverd aan Nederland. De Benelux moet tot 2014 wachten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Daniel Donk

Een snel rondje Google, o.a. lang Tweakers, toont aan dat een flink aantal van de bestellers zelf ook al vraagtekens had bij de prijsstelling maar gewoon de gok waagt. Het ‘kennelijke’ lijkt dus wel mee te vallen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond