Deel dit artikel
-

Content: Snelle start voor Cartoon-site

In de eerste maand van haar bestaan heeft de Nederlandse site van Cartoon Network een stormachtige groei doorgemaakt. De contentsite, met spelletjes en telkenfilms, krijgt inmiddels zo'n 25.000 pageviews per dag te verwerken. De groei bewijst eens te meer dat content een steeds belangrijker aspect op het Internet wordt.

De cijfers verbazen de Cartoon Network-directie, daar er niet al teveel ruchtbaarheid aan de lancering van de site gegeven is. "Het toont aan dat we op goede weg zijn bij het verder uitbouwen van Cartoon Network tot een multimediamerk", zegt Mathieu Nagelkerke, algemeen directeur van Cartoon Network in Nederland.

De site is de Nederlandse versie van de bekroonde Engelse website CartoonNetwork.co.uk . Vorige week kreeg de site tijdens de Milia-beurs in de Zuidfranse badplaats Cannes een Milia d'Or Award. De Engelse site kreeg een onderscheiding in de categorie "on-line entertainment voor het hele gezin".

Cartoon Network kondigt aan de integratie van het web en televisie verder door te willen voeren. Hoe dat er uit moet zien, zegt het bedrijf niet. In ieder geval blijft de site komen met nieuwe interactieve spelletjes.

Het programma van Cartoon Network wordt samengesteld uit de eigen verzameling van 8.500 wereldberoemde cartoons met 500 bekende cartoonfiguren uit de studio's van Hanna-Barbera, Warner Bros. en Cartoon Network zelf. Cartoon Network vormt de thuisbasis voor zowel legendarische cartoonhelden als Bugs Bunny, Scooby Doo, Tom en Jerry, Top Cat, de Jetsons en de Flintstones als een geheel nieuwe generatie sterren als Johnny Bravo, Cow & Chicken, Dexter's Laboratory, de Power Puff Girls en Ed, Edd 'n Eddy.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond