Deel dit artikel
-

Daimler investeert in ‘internetkoerier’

Daimler neemt weer een belang in een internetbedrijf. De autofabrikant profileert zich steeds meer als een online georiënteerd leverancier van mobiliteitsdiensten.

Voor een onbekend bedrag verwerft de Duitse producent een minderheidsbelang in Tiramizoo. Dat is een Duitse site waar koeriers zich op aansluiten om nieuw werk toegewezen te krijgen.

Daimler investeert in het jaar oude bedrijf om diens activiteiten versneld op te schalen. Het is nu actief in tien steden, maar dat moet al snel landelijk worden. Simultaan aan de nationale uitbreiding wordt ook de internationale uitrol voorbereid.

Een van de slimmigheden in Tiramizoo is dat het niet enkel een bemiddelingssite is, maar dat het zich ook op ontwikkelaars richt. Zij krijgen een API aangeboden, waardoor Tiramizoo zijn diensten ook direct kan aanbieden aan webwinkels die draaien op Magento, OScommerce, xtcommerce en OXID Store.

Eerder dit jaar nam Daimler, eigenaar van merken als Mercedes-Benz, Smart en Maybach, een belang in Carpooling.com. Ook bij deze bemiddelingssite, deze richt zich wel op personenvervoer, is internationalisering het doel van de participatie.

Daimler heeft ook belangen in Car2go, MyTaxi en Tesla Motors.

Foto: Rob124 (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeremy

Daimler. Bestaat dat nog?? 😉

Erwin Boogert

Want?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond