Deel dit artikel
-

De Telegraaf heroriënteert e-commerce

De Telegraaf neemt zowel het uiterlijk als de onderliggende techniek van zijn e-commerce-inspanningen op de schop.

Na een strategische heroverweging besluit de uitgeverij zijn e-commerce-activiteiten een nieuw gezicht te geven. Daartoe sloot het bedrijf een overeenkomst met De Nieuwe Zaak, voortgekomen uit oud-personeel van Clockwork. Jurriën Kerstholt en Peter van Noord richtten het bedrijf in januari 2006 op. Zij krijgen een adviserende rol.

De techniek achter het nieuwe e-commerce-platform is Intershop, geleverd door Eperium. Daar maken bijvoorbeeld Otto en vooralsnog ook Bol.com gebruik van.

Projectmanager Roel Verweij van De Telegraaf de plannen van zijn werkgever niet detailleren. "We zitten nog in de ontwerpfase." De Nieuwe Zaak verwijst voor commentaar door naar de opdrachtgever.

In een persverklaring zegt Verweij: "We geloven sterk in de groeiende rol van e-commerce. Vanuit De Telegraaf is dan ook een strategisch project gestart waarin we onze e-commerce-diensten professioneel gaan neerzetten."

De bestaande webwinkel van De Telegraaf wordt vernieuwd, vermoedelijk in de eerste helft van 2008. Zoals het er nu naar uitziet, zal het assortiment niet veranderen.   

Speurders.nl, de online rubrieksadvertenties van De Telegraaf, rondde afgelopen maand de migratie af naar Fredhopper-technologie. Daardoor moet het zoeken en navigeren over de site verbeteren.

Bron foto: merfam (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond