Deel dit artikel
-

Deutsche Bank en Siemens investeren in ConsumerDesk

ConsumerDesk heeft in een derde investeringsronde 2,9 miljoen euro opgehaald bij innotech GmbH (een investeringsvehikel van Siemens) en DVC Deutsche Venture Capital (van de Deutsche Bank). Het bedrijf, dat zegt in het vorige kwartaal winst te hebben geboekt, heeft zich ontwikkeld van online productvergelijker tot softwarebouwer, en gaat verder onder de naam Cedron .

Consumerdesk verwierf bekendheid als een site waar consumenten producten kunnen vergelijken. Deze activiteit is niet winstgevend, vertelt marketingmanager Ann Jepma. De site en de merknaam zullen wel blijven bestaan als showcase voor de technologie.

De verkoop van de infrastructuur voor productinformatie begint wel goed te lopen. Het vorige kwartaal is daardoor met een winst van 25% op de omzet afgesloten, aldus Jepma.

De software wordt door heel Europa verkocht aan providers en portals, zoals Lastminute.com, die hun klanten van dienst willen zijn met een productvergelijker. Ook retailers zoals BCC behoren tot de klanten. De software wordt inmiddels geafficheerd als een 'universeel productinformatie management platform', waarmee gegevens over producten kunnen worde opgeslagen, beheerd en gedistribueerd naar print, web en mobiel.

Eerder investeerde NeSBIC in het bedrijf. De meest recente investering zal volgens Jepma gebruikt worden om de verkooporganisatie 'gecontroleerd' uit te breiden, en voor verdere ontwikkeling van de software.

Deel dit bericht

2 Reacties

mark

Consumerdesk is een van die bedrijven die zich in de schaduw van de internetmalaise heeft ontwikkeld tot een interessante marktspeler. Fantastisch dat ze wederom geld hebben kunnen ophelen. Misschien is het niet zo verschrikkelijk veel, maar dat houdt ook in dat ze niet veel moeten opgeven hiervoor. Moglijk dat meerdere Nederlandse internetsites met interessante software zich ook hierop moeten richten, want van het internet alleen kun je niet leven en volg je vroeger of later al die andere illustere e-bedrijven die al naar de bodem zijn gezonken.

Pascal Evertz

Ik blijf me enigzins verbazen over het feit hoeveel VC geld er inmiddels al in consumerdesk is geinvesteerd +-11 miljoen. Het gaat hier toch eigenlijk om niets meer dan een goede producten database. Je kan het natuurlijk ook 'universeel productinformatie management platform' noemen. Maar het maakt die database echt niet uit, die doet zijn werk gewoon. En of er nou laptops, harddisks of strijkijzers in staan, blijft een kwestie van andere specificaties toevoegen en de producten invoeren. Nog steeds mensenwerk overigens. Het koppelen of custom made maken voor andere partijen is tevens relatief eenvoudig. We moeten het niet ingewikkelder maken dan het is, tuurlijk is het een goed product, maar ik vraag me af waar nou al dat Venture capital in geinvesteerd wordt. Spreek uit ervaring omdat ik weet wat het kost om een goede productdatabase te laten bouwen, echter wel met eigen centen, tegen een fractie van de 11 miljoen. En weet ook dat dit VC geld deels bedrijfskosten, personeel, etc zijn. Maar toch, het blijft een hele berg geld. Overigens zou het waarderen als jullie eens een stukje schrijven over NetQuote.nl. Waarom alleen de grote jongens en niet de kleine maar innovatieve ondernemer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond