Discovery koopt HowStuffWorks voor 250 miljoen

Het bedrijf achter Discovery Channel en Animal Planet koopt de hobbysite HowStuffWorks.com voor 250 miljoen dollar.
Dat meldt The Wall Street Journal maandag. Discovery Communications wil met HowStuffWorks haar online video content een groter bereik geven. Ook worden de vele HSW-artikelen in tv-documentaires gebruikt. Verder heeft HowStuffWorks een grote kaartendatabase, een online reisgids en een consumentengidsen.
Discovery-baas David Zaslav zegt in de WSJ dat het bedrijf 'een achterstand heeft op het gebied van nieuwe media'. De hobbysite trekt 3,8 miljoen unieke Amerikaanse bezoekers per maand, blijkt uit cijfers van comScore. Volgens HowStuffWorks zelf zijn dat er wereldwijd zelfs 11 miljoen per maand. Volgens WSJ is de aankoop de grootste van Discovery tot op heden.
HowStuffWorks legt uit hoe allerlei technologie precies werkt, van auto's tot elektronica en wetenschap. Op de voorpagina staan nu artikelen over onweer, achtbanen en onderzeeers. Daarbij wordt al gelinkt naar Discovery-video's. De site werd in 1998 opgericht door Marshall Brain, een professor uit de staat North Carolina. HSW heeft ook een Braziliaanse versie en het bedrijf deed recent zelf aankopen: het kocht Mobil Travel Guide en Consumer Guide.
CBS koopt roddelsite
Vorige week kwam naar buiten dat het tv-concern CBS de roddelwebsite Dotspotter.com wil overnemen, naar verluid voor een bedrag van tien miljoen dollar. Dotspotter, een combinatie van een weblog en een sociale netwerksite, is net tien maanden oud, en werd opgericht door ex-Yahoo-baas Anthony Soohoo.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond