Deel dit artikel
-

Doelgericht vinden

Lycos promoot Hotbot met voetbal. Waarom? Dat zoeken we op!

Dat Hotbot ook in Nederland toegankelijk is, dat is mooi. Leuker is echter dat Lycos haar dochter presenteert onder de noemer 'doelgericht vinden'. Daarom kon het gebeuren dat Emerce zichzelf op een waterige winterochtend terugvindt in het Olympisch Stadion. Motto: schiet een paar penalties langs Graafschap-goalie Stefan Postma en win kaartjes voor de champions league finale in Milaan.

Natuurlijk kon alleen de Frank de Boer van de redactie juist die ochtend, dus het San Siro-stadion zal het zonder ons moeten doen.

Hotbot moet in Nederland uitgroeien tot een wat meer gespecialiseerde zoekmachine. Er wordt gebruik gemaakt van de database en technologie van Inktomi, anders dan de Lycos- machine. Zo zijn de twee naast elkaar te gebruiken. "Het is ons wel duidelijk dat we de Lycos-machine niet zullen inhalen", zegt Renzo Moscou, marketing manager van Lycos. "Maar een bereik van tien procent moet wel lukken." Volgens de rekensom van Lycos komt dat neer op ongeveer 350.000 unieke bezoekers per maand, wat de machine een plaats in de Nederlandse top acht zou opleveren. De grootste zoekmachines van Nederland, gemeten naar bezoek, zijn op dit moment die van Ilse en Altavista.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond